joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sun10172021

Back ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Επίσκεψη ΥΦΥΠΕΞ Κ. Φραγκογιάννη στην Αστυπάλαια για το πρόγραμμα "Smart & Sustainable Island"

  • PDF

Ενημέρωση των κατοίκων της Αστυπάλαιας για το project Smart & Sustainable Island περιλάμβανε η επίσκεψη που πραγματοποίησε το διήμερο 7-8 Οκτωβρίου στο νησί  διυπουργικό κλιμάκιο της κυβέρνησης από τα Υπουργεία Εξωτερικών, Ενέργειας και Μεταφορών, και τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου. Η εκδήλωση ενημέρωσης διοργανώθηκε από το Δήμο Αστυπάλαιας στο λιμάνι του νησιού και συμμετείχαν πολίτες και φορείς που έθεσαν ερωτήσεις στους ομιλητές.

Υπογραμμίζοντας το όραμα της κυβέρνησης για μετάβαση σε βιώσιμα και οικολογικά μοντέλα διαβίωσης ο Υφυπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε στην πορεία των εργασιών για την υλοποίηση του εμβληματικού έργου e-Astypalea.  Ο κος Φραγκογιάννης εστίασε τις απαντήσεις του στους 4 πυλώνες διαβεβαιώνοντας ότι το πλάνο για την δημιουργία του πρώτου υβριδικού εργοστασίου παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης. Επίσης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα γενναίας επιδότησης των κατοίκων του νησιού για αλλαγή των συμβατικών τους αυτοκινήτων με ηλεκτρικά νέας γενιάς, ενώ τόνισε και την απόφαση των συστημικών τραπεζών να παράσχουν χαμηλότοκα προγράμματα χρηματοδότησης όλων των δανείων για την αγορά των νέων οχημάτων. “Το όραμα είναι αυτό που μας έχει κάνει να είμαστε στην κορυφή του κόσμου σε αυτό που κάνουμε. Αυτό που προσπαθούμε να συνεισφέρουμε όλοι οι φορείς, όλα τα υπουργεία και η τοπική αυτοδιοίκηση, είναι να κάνουμε πραγματικότητα το όραμα” σημείωσε ο κος Φραγκογιάννης απαντώντας σε ερωτήσεις πολιτών..

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σημειώνοντας: «Στην Αστυπάλαια δημιουργούμε ένα πρότυπο μετάβασης στην πράσινη ανάπτυξη, με χρήση καθαρής ενέργειας, αλλά και με καινοτόμες υπηρεσίες μεταφοράς κατά παραγγελία, μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Ο κάτοικος ή ο επισκέπτης θα μπορεί μέσα από το κινητό του τηλέφωνο να ζητήσει υπηρεσία μεταφοράς, δηλώνοντας που βρίσκεται και που θέλει να πάει. Στην πράξη, ουσιαστικά, σχεδιάζουμε ένα διαδραστικό σύστημα μεταφοράς κατά παραγγελία. Ένα πρωτοποριακό σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει την όμορφη Αστυπάλαια σε Έξυπνο και Πράσινο Νησί και μπορεί να γίνει ο οδηγός και για την υλοποίηση ανάλογων σχεδίων και σε άλλες περιοχές της χώρας.»

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση του στη εκτέλεση των αναγκαίων έργων του προτζεκτ που εκτείνεται σε περίοδο μέχρι και το 2026. Ο κος Χατζημάρκος στην ομιλία ανέφερε: “Το πρόγραμμα e-astypalea είναι ένα δύσκολο και σύνθετο εγχείρημα αλλά τα νησιά μας έχουν παράδοση στα δύσκολα και θα πετύχει. Για εμάς τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου δεν είναι τόπος μειονεκτημάτων αλλά πλεονεκτημάτων είναι νησιά πρωταγωνιστές με μοναδικά χαρακτηριστικά Τη στιγμή που η πανδημία έχει προκαλέσει οικονομικούς και κοινωνικούς κλυδωνισμούς σε παγκόσμια κλίμακα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου αναδεικνύονται για ακόμα μια φορά πρωταθλητές στην οικονομία.

«Υλοποιούμε εδώ στην Αστυπάλαια ένα έργο-πρότυπο για όλα τα νησιά μας, που θέλουμε μέσα στην επόμενη δεκαετία να γίνουν καθαρότερα, πιο πράσινα και ενεργειακά αυτόνομα. Σε αυτή την προσπάθεια θέλουμε δίπλα μας την τοπική κοινωνία γιατί κάθε έργο έχει να κάνει τελικά με τους ανθρώπους που συμμετέχουν σε αυτό. Με το πρόγραμμα e-Astypalea του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, παρέχουμε ένα σημαντικό εργαλείο κι έχουμε δεσμεύσει για την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων 9 εκατ. ευρώ, προκειμένου όλα τα οχήματα του νησιού να γίνουν ηλεκτρικά» ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, παρουσιάζοντας αναλυτικά στους κατοίκους του νησιού τα κριτήρια του προγράμματος, αλλά και βήμα-βήμα τη λειτουργία της πλατφόρμας e-astypalea.gov.gr.

Η διήμερη επίσκεψη περιελάμβανε εντατικές συναντήσεις με στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen που επισκέφτηκαν το νησί, αλλά και εκδηλώσεις test drive των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις οποίες υπήρξε μεγάλη συμμετοχή πολιτών του νησιού.

 

Γ. Περιστέρης: Στην ενέργεια, η πράσινη μετάβαση είναι φθηνή & βιώσιμη

  • PDF

Γ. Περιστέρης: Στην ενέργεια, η πράσινη μετάβαση είναι φθηνή, εξασφαλίζει βιώσιμη ευημερία για όλους και απαλλάσσει την Ελλάδα από την ενεργειακή και εθνική υποτέλεια

Απαντώντας σε ερωτήσεις στο πλαίσιο του συνεδρίου Renewable and Storage Forum του Energypress, ο Πρόεδρος του ΕΣΗΑΠΕ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κ. Γ. Περιστέρης αποδόμησε με επιχειρήματα και αριθμούς τους ισχυρισμούς ότι η πράσινη μετάβαση είναι δήθεν ακριβή στο χώρο της ενέργειας, υποστηρίζοντας, αντίθετα, ότι είναι φθηνή, εξασφαλίζει βιώσιμη ευημερία για όλους και απαλλάσσει τη χώρα μας από την ενεργειακή και εθνική υποτέλεια.

Ξένα συμφέροντα και γεωπολιτικά παιχνίδια φουσκώνουν τις τιμές

Αναφερόμενος στην εκτίναξη των τιμών του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας, τις απέδωσε σε γεωπολιτικά και οικονομικά συμφέροντα παραγωγών χωρών που εκμεταλλεύονται το ρόλο του φυσικού αερίου ως μεταβατικού καυσίμου και θύμισε ανάλογες ενεργειακές κρίσεις με τα ορυκτά καύσιμα στο παρελθόν τις δεκαετίες του ’70. ’80 και ‘90.

Τόνισε, μάλιστα, ότι οι σωστές πολιτικές επιδότησης των ΑΠΕ τα προηγούμενα χρόνια οδήγησαν σε ένα κόστος αιολικής και φωτοβολταϊκής μεγαβατώρας στη χώρα μας για τις νέες εγκαταστάσεις κάτω από €55/MWh, κόστος που συνεχίζει να μειώνεται.

Αντίθετα, οι τεράστιες επιδοτήσεις στα ορυκτά καύσιμα ( άνθρακας, λιγνίτης, πετρέλαιο, φυσικό αέριο)συνεχίζουν επι δεκαετίες να αυξάνουν, έχοντας φτάσει σήμερα σε απίστευτα νούμερα: στη νέα μελέτη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου που κυκλοφόρησε μόλις πριν από λίγες ημέρες, οι επιδοτήσεις αυτές, μόνο για το 2020, ανέρχονται σε 5,9 τρις δολάρια ή σε 6,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ.

Ο κ. Περιστέρης ανέφερε ότι αν δεν είχε υπάρξει η καθυστέρηση στην αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ και στο θεσμικό πλαίσιο για την αποθήκευση ενέργειας, το πρόβλημα θα ήταν σήμερα πολύ μικρότερο.

Τέλος, επισήμανε ότι τα νοικοκυριά πρέπει να προστατευθούν από τη συγκυριακή ακρίβεια μέσα από την επιδότηση των τιμών. Η επιδότηση αυτή πρέπει να προέλθει από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού όσο και από ευρωπαϊκούς πόρους, σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να απογυμνώσει τον ΕΛΑΠΕ ο οποίος αποτελεί και το βασικό εργαλείο στήριξης της διείσδυσης των ΑΠΕ, γιατί τότε θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή λιγότερες ΑΠΕ, υψηλότερες τιμές ενέργειας.

Η κλιματική κρίση έχει μεγαλύτερες συνέπειες για την Ελλάδα

Το 2021 είναι μέχρι σήμερα το θερμότερο έτος που έχει ποτέ καταγραφεί στον πλανήτη γη και ίσως είναι η τελευταία μας ευκαιρία να αντιδράσουμε, είπε ο κ. Περιστέρης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει μεγαλύτερη απειλή ως παραθαλάσσια μεσογειακή χώρα, αφού η κλιματική κρίση την οδηγεί σε ταχύτατη ερημοποίηση.

Η μόνη πειστική απάντηση στη ραγδαία επιδείνωση της κλιματικής κρίσης, στις πλημμύρες και τους χιονιάδες, τους καύσωνες και τις πυρκαγιές είναι η απανθρακοποίηση, είπε, η οποία δεν μπορεί να γίνει χωρίς ΑΠΕ και Αποθήκευση.

Η χώρα μας σε ενεργειακή και εθνική υποτέλεια

Αναφερόμενος σε πρόσφατη έρευνα του ΙΟΒΕ, ο κ. Περιστέρης είπε ότι το 66,5% της ενέργειας στην Ελλάδα προέρχεται από εισαγωγές σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο και τόνισε πως όταν τα 2/3 της ενέργειας είναι εισαγόμενα ο όρος ενεργειακή εξάρτηση είναι μάλλον ήπιος και πιο ειλικρινές θα ήταν να μιλάμε για ενεργειακή – και τελικά εθνική – υποτέλεια.

Την χαρακτήρισε μάλιστα διπλή υποτέλεια: και στα ξένα συμφέροντα και στα ρυπογόνα ορυκτά καύσιμα, αφού το 85% της ακαθάριστης διαθέσιμης ενέργειας στην Ελλάδα προέρχεται από πετρέλαιο, φυσικό αέριο και γαιάνθρακες. Ο λιγνίτης είναι βέβαια δικός μας, είπε, αλλά δυστυχώς ως κακής ποιότητας  είναι ιδιαίτερα ρυπογόνος.

Δικές μας είναι όμως και η αιολική, η ηλιακή ενέργεια και η υδροηλεκτρική επισήμανε. Καθαρές, Φθηνές και Αστείρευτες.

Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, υπενθύμισε ο Πρόεδρος του ΕΣΗΑΠΕ, το 27% των εισαγωγών προϊόντων της χώρας είναι ενεργειακά προϊόντα και φορτώνουν το ισοζύγιο πληρωμών κάθε χρόνο με ένα μεγάλο έλλειμα, 4,4 δισ. ευρώ το 2019.

Η αποθήκευση μεγάλης κλίμακας ένα παντοδύναμο εργαλείο

Αν η πολιτεία δεν είχε εμποδίσει, είπε ο κ. Περιστέρης, ακατανόητα για εμάς, την αποθήκευση ενέργειας μεγάλης κλίμακας, μη κατοχυρώνοντας έγκαιρα το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και κίνητρα για τις εμπροσθοβαρείς αυτές επενδύσεις, θα είχαμε αμέτρητα οφέλη και στη συνέχεια τα απαρίθμησε:

-          Πολύ μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ, αφού η αποθήκευση καθαρής ενέργειας μεγάλης κλίμακας δίνει την πλέον ενδεδειγμένη απάντηση στη στοχαστικότητα των ΑΠΕ

-          Πολύ οικονομικότερη ηλεκτροπαραγωγή

-          Ασφάλεια εφοδιασμού και συγκράτηση των ενεργειακών τιμών, αφού όταν η ζήτηση υπερβαίνει την προσφορά, η αποθηκευμένη ενέργεια καλύπτει αμέσως το κενό και κρατά τις τιμές χαμηλά

Έδωσε μάλιστα, ένα απλό παράδειγμα: Αν τώρα ήταν σε λειτουργία η υποθαλάσσια αποθήκη αερίου της Νότιας Καβάλας, θα υπήρχε ένα σημαντικό όπλο έναντι των μεγάλων διακυμάνσεων των διεθνών τιμών του αερίου. Πριν από έναν μήνα, με τις τιμές του φυσικού αερίου των αρχών Σεπτεμβρίου, θα εξασφαλιζόταν  έτσι ετήσια εξοικονόμηση, για τους τελικούς καταναλωτές αερίου, της τάξης των 120 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ενώ με τις σημερινές τιμές η εξοικονόμηση αυτή θα έφτανε στο αστρονομικό ποσό των 400 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

 

 

Η αντλησιοταμίευση είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση αποθήκευσης για την Ελλάδα

Η ελληνική κυβέρνηση, είναι μέλος της μεγάλης συμμαχίας για την προώθηση της αντλησιοταμίευσης μαζί με πολλές άλλες κυβερνήσεις, διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, κορυφαίες στον κόσμο εταιρείες ενέργειας και ΜΚΟ, είπε σχετικά με την μέθοδο αυτή μεγάλης αποθήκευσης ο κ. Περιστέρης, που αναφέρθηκε επίσης στις απόψεις των ειδικών:

Του κ. Mark Carney, πρώην κεντρικού Τραπεζίτη της Μεγάλης Βρετανίας και ειδικού απεσταλμένου του ΟΗΕ για την Κλιματική Δράση και Χρηματοδότηση, που υποστηρίζει ότι η αντλησιοταμίευση «Παρέχει μοναδικές υπηρεσίες που οι μπαταρίες αδυνατούν να προσφέρουν» .

Ή του κ. Thomas Östros, Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΙΒ) που υπερθεματίζει: «Από τις τεχνολογίες αποθήκευσης, θεωρούμε την υδροηλεκτρική ενέργεια από αντλησιοταμίευση ως μια από τις πλέον ώριμες, αξιόπιστες, και ευέλικτες λύσεις μεγάλης κλίμακας για την ευελιξία και την ασφάλεια του δικτύου, που προωθεί τις διαλειπτικές ΑΠΕ με ασφάλεια, βιωσιμότητα και χαμηλό οικονομικό κόστος».

Ο ίδιος ο κ. Περιστέρης, συμπλήρωσε ότι στις ενεργειακές υποδομές, όλες οι τεχνολογίες είναι αναγκαίες αλλά πρέπει να δίνεται προτεραιότητα στις επενδύσεις υποδομών με υψηλή εγχώρια προστιθέμενη αξία και πολλαπλασιαστική επίδραση στην οικονομία, γιατί αυτές δημιουργούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα.

Ανέφερε ως τέτοιες επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας τα υδροηλεκτρικά, η αντλησιοταμίευση, τα χερσαία και θαλάσσια αιολικά.

Για την αποθήκευση, ο κ. Περιστέρης επισήμανε πως η αντλησιοταμίευση πρέπει να αποτελέσει την νούμερο ένα επιλογή καθώς πρόκειται για μια ώριμη, αξιόπιστη και ευέλικτη λύση που μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενεργειακής ασφάλειας της χώρας.

Σε αυτήν συμπληρωματικά μπορούν να λειτουργήσουν οι μπαταρίες, έχοντας πάντως υπόψη μας ότι δεν μπορούν να παρέχουν ανάλογου μεγέθους και χρονικής διάρκειας υπηρεσίες, ενώ, από άποψη υλικών και κατασκευής αποτελούν «ένα έμβασμα προς την Ασία», όταν οι μονάδες αντλησιοταμίευσης έχουν σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα και πολλαπλασιαστικά οφέλη στην εγχώρια αγορά.

Σχετικά με την ενδεδειγμένη νέα ισχύ αντλησιοταμίευσης αναφέρθηκε σε πρόσφατη εθνική μελέτη του ΕΜΠ για την ΡΑΕ που την υπολογίζει σε 1000 ως 1500 MW έως το 2030.

Επισήμανε επίσης ότι η ΔΕΗ διαθέτει εδώ και χρόνια αντλησιοταμιευτικά έργα που στο παρελθόν λειτουργούσαν εξισορροπητικά στο πλαίσιο ενός ενιαίου ηλεκτρικού συστήματος και προσέφεραν αυτού του είδους το όφελος, αλλά τα τελευταία χρόνια λειτουργούν από λίγο έως καθόλου επειδή δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε μάλιστα ότι «Σε αντίθεση με άλλους, έχουμε ένα ελάττωμα ως ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: λέμε σταθερά τα ίδια πράγματα, που θεωρούμε σωστά, εδώ και δεκαπέντε χρόνια και δεν αλλάζουμε άποψη σύμφωνα με τα στενά, ευκαιριακά κάθε φορά, επιχειρηματικά συμφέροντα.

Για το κυνήγι μαγισσών με τις ανεμογεννήτριες

Τον τελευταίο καιρό και ιδιαίτερα μετά από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού τα χερσαία αιολικά, δηλαδή οι ανεμογεννήτριες, έχουν μπει από ορισμένους στο στόχαστρο ως προς το πού τοποθετούνται, είπε σχετικά με το αιολικό δυναμικό της χώρας ο κ. Περιστέρης, ζητώντας την ευρύτερη δυνατή πολιτική συναίνεση στο θέμα αυτό. Και συνέχισε λέγοντας ότι:

-          Πρώτον, η Πολιτεία επιλέγει το πλαίσιο ανάπτυξης των ΑΠΕ και ως τέτοιο το έχει επιλέξει και για τις ανεμογεννήτριες, στη βάση του οφέλους τους για την Εθνική οικονομία, το περιβάλλον και την απασχόληση, αλλά και τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας μας.

-          Δεύτερον, η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και η ενεργειακή υποτέλεια της χώρας δεν μας δίνουν την πολυτέλεια της επιλογής. Οι ανεμογεννήτριες είναι αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτικής ΑΠΕ σε μια χώρα με αστείρευτο αιολικό δυναμικό και πρέπει, με τις αναγκαίες εξαιρέσεις, να τοποθετούνται εκεί που φυσάει. Ας μην ξεχνάμε ότι και τα ορυχεία λιγνίτη έγιναν εκεί που υπήρχαν κοιτάσματα και οι λιγνιτικές μονάδες εκεί που υπήρχαν ορυχεία.

-          Τρίτον τα αιολικά πάρκα, χερσαία και θαλάσσια, αποτελούν επενδύσεις με υψηλό ποσοστό εγχώριας προστιθέμενης αξίας και υψηλό πολλαπλασιαστή, δηλαδή δημιουργούν πολλές νέες θέσεις εργασίας και μειώνουν την ανεργία.

-          Τέταρτον, λόγω κυρίως ευρωπαϊκής προέλευσης των ανεμογεννητριών, υπάρχει υψηλή αξιοπιστία στο κόστος και τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης και ελάχιστες καθυστερήσεις στον ταχύτατο ρυθμό εφαρμογής των επενδυτικών σχεδίων που απαιτείται για να επιτευχθούν εθνικοί στόχοι και δεσμεύσεις.

Υπενθύμισε επίσης όσα συμβαίνουν σήμερα με τα επενδυτικά σχέδια των φ/β σταθμών, τα πάνελ των οποίων θα κατασκευάζονταν στην Ασία, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει δέσμευση κόστους, που έχει εκτιναχθεί προς τα πάνω λόγω ακραίων αυξήσεων στις τιμές π.χ. πυριτίου, υμενίου και άλλων υλικών, δεν υπάρχει δέσμευση χρόνου παράδοσης λόγω ενεργειακής κρίσης, με αποτέλεσμα πολλά επενδυτικά σχέδια να οδηγούνται σε αναβολή ή σε ακύρωση

Τέλος, ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε και στα επιχειρηματικά εκείνα συμφέροντα, στη χώρα μας και διεθνώς, τα οποία δηλώνουν ότι οι τιμές έχουν εκτοξευτεί αλλά γι’ αυτό φταίει σε μεγάλο βαθμό η πράσινη μετάβαση, λόγω της αύξησης του κόστους των δικαιωμάτων εκπομπών του CO2. Όμως τα επιχειρηματικά αυτά συμφέροντα ξεχνούν βολικά ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η αύξηση αυτή δεν συμμετέχει παρά ελάχιστα στην αύξηση του κόστους της ενέργειας ενώ ο κύριος υπεύθυνος είναι το φυσικό αέριο και τα τιμολογιακά και γεωπολιτικά του παιχνίδια. Χθεσινό θύμα η Μολδαβία στην οποία διεκόπη η τροφοδοσία του 50% της κατανάλωσης της χώρας με το έτσι θέλω.

Βιώσιμη ευημερία για όλους

Το τρίπτυχο Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Αποθήκευση Μεγάλης Κλίμακας και Διασυνδέσεις, είπε ο Πρόεδρος του ΕΣΗΑΠΕ, εξασφαλίζει βιώσιμη ευημερία για όλους.

Δημιουργούνται χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και το κράτος εισπράττει πρόσθετους φόρους και ασφαλιστικές εισφορές και διαθέτει περισσότερους πόρους για να ασκεί κοινωνική πολιτική

Οι νέες γενιές, ικανές Ελληνίδες και Έλληνες με πολύ καλή εκπαίδευση, θα έχουν την ευκαιρία να απασχοληθούν σε καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, σε ενδιαφέροντες τομείς οικονομικής της δραστηριότητας στην πατρίδα τους και θα έχουν υψηλά κίνητρα να μείνουν εδώ και να δουλέψουν, ή, εφόσον βρίσκονται στο εξωτερικό, να επιστρέψουν στην Ελλάδα.

Το χαμηλό κόστος ενέργειας για αγρότες, ελεύθερους επαγγελματίες, για τη βιομηχανία, τον τουρισμό και τις μεταφορές δίνει εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα, μέσα από τις χαμηλότερες τιμές για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες.

Ειδικά για τη βιομηχανία το νέο εργαλείο που καθιερώνεται στην Ελλάδα είναι τα PPAs. Ήδη ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ και ΗΡΩΝ υπέγραψαν τις τέσσερις πρώτες συμβάσεις με έναρξη διάθεσης ποσοτήτων ενέργειας ΑΠΕ από 1/10/2021 - ανοίγοντας έτσι στην πράξη το δρόμο για φθηνό ρεύμα στη βιομηχανία αλλά και σε μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις. Τώρα, πως κάποιοι, εξ ονόματος των μεγάλων καταναλωτών, δεν χάνουν ευκαιρία να καταφερθούν κατά των ΑΠΕ ενώ ταυτόχρονα τρέχουν, και σωστά, να προμηθευτούν ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, μάλλον δεν μπορεί να εξηγηθεί, πρόσθεσε ο κ. Περιστέρης.

Από τις χαμηλότερες τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα υπόλοιπα προϊόντα και υπηρεσίες, λόγω των ΑΠΕ έχουν διπλό κέρδος όλα τα νοικοκυριά, κυρίως όμως τα οικονομικά πιο αδύναμα.

Με τις σωστές προτεραιότητες, το τρίπτυχο ΑΠΕ, αποθήκευση και διασυνδέσεις εξασφαλίζει ταυτόχρονα το εθνικό συμφέρον και ασφάλεια, το οικονομικό συμφέρον των πολλών, την κοινωνική συνοχή και ευημερία και την προστασία του περιβάλλοντος, κατέληξε ο Πρόεδρος του ΕΣΗΑΠΕ.

Επανέρχεται με ΚΥΑ η τέλεση της ιερακοθηρίας στην Ελλάδα

  • PDF

Tους όρους και τις προϋποθέσεις για την τέλεση της ιερακοθηρίας, τη χρησιμοποίηση εκτρεφόμενων ιεράκων και την πιστοποίηση των ιερακοθήρων ορίζει η Κοινή Υπουργική Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, Θεόδωρου Σκυλακάκη και των Υφυπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Αμυρά και Αγροτικής Ανάπτυξης, Σίμου Κεδίκογλου.

Η Ιερακοθηρία είναι πανάρχαιη τέχνη, αναγνωρισμένη από την UNESCO ως άυλη Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά. Τους όρους άσκησής της έχει προβλέψει νομοθετικά το ελληνικό κράτος από τη σύστασή του σε όλους τους δασικούς κώδικες, που έχουν εκδοθεί και επανέρχεται σήμερα μετά από δεκαετίες διακοπής της.

Κύριος σκοπός της θήρας με γεράκια είναι η διαχείριση των πληθυσμών συγκεκριμένων ειδών της πανίδας σε αγροτικές, δασικές, αστικές και βιομηχανικές περιοχές για την αντιμετώπιση ζημιών, που προκαλούνται από την κατά τόπους συγκέντρωση υπερπληθυσμών ζώων.

Συγκεκριμένα, οι θηρευτικοί ιέρακες, αρπακτικά πτηνά που έχουν γεννηθεί και εκτραφεί αποκλειστικά σε εκτροφεία, προτάσσονται ως φυσικοί θηρευτές στη δράση απομάκρυνσης πληθυσμού πτηνών που απειλούν την αγροτική παραγωγή, την ασφάλεια πτήσεων σε αεροδρόμια και άλλες σημαντικές ανθρωπογενείς δραστηριότητες, σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 2009/147/ΕΚ.

Πριν την έκδοσή της προηγήθηκε εκτενής διαβούλευση με περιβαλλοντικούς  και μη εμπλεκόμενους φορείς, ώστε η παρουσία θηρευτικών ιεράκων στο φυσικό ή ανθρωπογενές περιβάλλον να είναι ελεγχόμενη και συμβατή με το γενικότερο πλαίσιο διατήρησης και προστασίας της άγριας πανίδας.

Για την ιερακοτροφία και την ιερακοθηρία απαιτείται η χορήγηση σχετικής άδειας μετά από ειδική θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση που θα γίνεται με την εποπτεία των αρμόδιων δασικών υπηρεσιών, την καταβολή σχετικών τελών και την περαιτέρω αξιολόγηση για την αναβάθμιση της άδειας χειριστή.

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς δήλωσε: «Με το έργο τους οι γερακάρηδες  βοηθούν στην απομάκρυνση ζώων από περιοχές όπου ο υπερπληθυσμός δημιουργεί προβλήματα στην αγροτική παραγωγή και σε ανθρώπινες δραστηριότητες. Το ΥΠΕΝ, αναλαμβάνει να τηρεί ειδικό μητρώο, στο οποίο θα καταγράφονται επίσημα τόσο οι πιστοποιημένοι χειριστές όσο και τα θηρευτικά πτηνά, που θα έχουν στην κατοχή τους και θα χρησιμοποιούν».

 

 

20 ερωτήσεις - απαντήσεις για τη μεγάλη ανάπλαση της Πανεπιστημίου

  • PDF

Η αισθητική, λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της Αθήνας, με παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας στο κέντρο της πόλης και μια σειρά έργων σε κάθε μία από τις γειτονιές της, εξελίσσεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό και το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί από τη Δημοτική Αρχή.

Η σύνδεση της πλατείας Συντάγματος με την Ομόνοια μέσω του κεντρικού άξονα της Πανεπιστημίου, ήταν πάντα το «όραμα» πολεοδόμων και χωροτακτών που ουδέποτε υλοποιήθηκε, αλλά πλέον οι συνθήκες έχουν ωριμάσει και η Αθήνα δικαιούται να γίνει η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που αξίζει στην Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση της δοκιμαστικής περιόδου των προσωρινών παρεμβάσεων και μετά την πρόσφατη έναρξη των έργων ανάπλασης της κάτω Πλατείας Συντάγματος, ο Δήμος Αθηναίων θα προχωρήσει στο τέλος του χρόνου στις αντίστοιχες εργασίες στην οδό Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο των έργων του Μεγάλου Περίπατου.

Η ανάπλαση στην κεντρικότερη αρτηρία της πρωτεύουσας θα προσφέρει επιπλέον 19.360 τ.μ. φιλικότερου, αισθητικά αναβαθμισμένου και πολύτιμου περιβαλλοντικά δημόσιου χώρου.

Για την ενδυνάμωση της βιώσιμης κινητικότητας, μέσω της διαπλάτυνσης των υφιστάμενων πεζοδρομίων, θα αποδοθούν στους πεζούς, 4.270 τ.μ. ενώ 2.260 τ.μ θα είναι οι χώροι πρασίνου (με μεγάλα παρτέρια με θάμνους και εποχικά φυτά) σε συνδυασμό με τους 87 νέους μεγάλους πλατάνους που θα φυτευτούν κατά μήκος του δρόμου και από τις δύο πλευρές.

Το έργο σε 20 ερωτήσεις και απαντήσεις

1. Πότε θα αρχίσουν και πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα;

Απάντηση: Τα έργα θα ξεκινήσουν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στο τέλος του 2021 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 12-15 μήνες.

2. Αυτό σημαίνει ταλαιπωρία στην πόλη για ενάμισι χρόνο;

Απάντηση: Ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει πλέον υψηλή τεχνογνωσία καθώς και εμπειρία στην εκτέλεση μεγάλης κλίμακας έργων στην πόλη. Το έργο θα εξελίσσεται τμηματικά ακριβώς για να μην υπάρξει αναστάτωση στη λειτουργία της πόλης και όχληση στις δραστηριότητες των πολιτών. Όπως ακριβώς στην ανάπλαση της κάτω Πλατείας Συντάγματος, θα γίνει με  υποδειγματικό τρόπο η οργάνωση του εργοταξίου και η ανάπτυξη των έργων. Θα είναι εξίσου πολύτιμη η κατανόηση και συνεργασία πεζών, εποχούμενων και επισκεπτών.

3. Πόσο θα κοστίσει η ανάπλαση;

Απάντηση: Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 3 εκατ. ευρώ.

4. Γιατί δεν προχώρησαν εξαρχής τα μόνιμα έργα και επελέγη η δοκιμή ενός έτους;

Απάντηση: Είναι η καλή πρακτική που ακολουθείται σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις του κόσμου. Οι μεγάλες παρεμβάσεις δοκιμάζονται πιλοτικά και στη συνέχεια ακολουθούν οι μόνιμες. Η δοκιμαστική περίοδος επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων για τη βελτίωση των σχεδίων. Με τη μέθοδο αυτή έγινε η ανάπλαση της Times Square, έργα στο Μιλάνο και αλλού.  Αυτό γίνεται και στην περίπτωση της Πανεπιστημίου. Χωρίς να είχε προηγηθεί το πιλοτικό έργο, θα ήταν αδιανόητη η εξαρχής διαπλάτυνση των πεζοδρομίων ως μόνιμο έργο.

5. Τι διαπιστώθηκε και τι άλλαξε, λοιπόν, στον σχεδιασμό μετά τη δοκιμαστική περίοδο;

Απάντηση: Οι αναλυτικές καταγραφές και αναλύσεις των κυκλοφοριακών δεδομένων οδήγησαν σε βελτιστοποιήσεις του τελικού σχεδίου με την αλλαγή της διατομής του δρόμου από τρεις σε τέσσερις λωρίδες.

6. Τι προβλέπεται για την κίνηση των λεωφορείων;

Απάντηση: Η χάραξη αποκλειστικής λεωφορειολωρίδας θα συμβάλει στην ανεμπόδιστη κίνηση των λεωφορείων και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των στάσεων, ενισχύοντας τη βιώσιμη κινητικότητα με δημόσια μέσα.

7. Η πρόβλεψη των συγκοινωνιολόγων ότι θα μειωθούν οι διελεύσεις και θα μειωθεί ο φόρτος του δρόμου, επιβεβαιώθηκε;

Απάντηση: Απολύτως. Οι μετρήσεις από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο δείχνουν ότι μειώθηκαν κατά 16% οι διελεύσεις των ΙΧ και αυξήθηκαν κατά 8% οι διελεύσεις των ταξί και των μοτοσυκλετών, ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδρομής. Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην Πανεπιστημίου και στην κοντινή περιοχή ισορρόπησαν κοντά στα επίπεδα προ των αλλαγών σχετικά γρήγορα (σε λιγότερο από 3 μήνες).

Αναλυτικά:

> Οι χρόνοι διαδρομής επί της Πανεπιστημίου παρουσίασαν προσωρινή αύξηση κατά τις πρώτες εβδομάδες εφαρμογής των ρυθμίσεων, ωστόσο στη συνέχεια μειώθηκαν σημαντικά. Χαρακτηριστικά, τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο του 2021 οι χρόνοι διαδρομής της Πανεπιστημίου ήταν κατά 30% μειωμένοι σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2020. Το μήνα

Σεπτέμβριο, η αντίστοιχη μείωση ήταν 14%.

> Η κινητικότητα των πεζών στην Αθήνα κατά τους μήνες Ιούνιο – Σεπτέμβριο αυξήθηκε κατά 23% το 2021, σε σχέση με το 2020.

8. Υπήρξε και αν ναι περιβαλλοντικό όφελος από τον περιορισμό διελεύσεων ΙΧ;

Απάντηση: Και πάλι οι μετρήσεις από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έδειξαν μείωση των ρυπαντικών φορτίων (ολικό ρυπαντικό φορτίο, εκπομπές CO2) σε σχέση με την περίοδο πριν από την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, κατά 26,7% και 27,4% αντίστοιχα.

9. Γιατί να μεγαλώσουν τα ήδη μεγάλα πεζοδρόμια της Πανεπιστημίου;

Απάντηση: Ο στόχος διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων δεν είναι να επιτευχθεί απλώς η ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών. Το πεζοδρόμιο γίνεται πολυμορφικό εφόσον εξυπηρετεί πολλές δραστηριότητες. Δημιουργούνται μίνι πάρκα, διάδρομοι τρεξίματος και κίνησης των ποδηλάτων, μικροί χώροι αναψυχής. Όπως ακριβώς συμβαίνει για παράδειγμα στο Παρίσι, στο Βερολίνο και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

10. Πόσο χρηστικά θα είναι τα νέα πεζοδρόμια στους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα;

Απάντηση: Παρότι η Πανεπιστημίου είχε πράγματι μεγάλα πεζοδρόμια, στερούνταν παντελούς πρόνοιας για την καθολική προσβασιμότητα. Στα νέα φαρδιά πεζοδρόμια η προσβασιμότητα θα είναι απρόσκοπτη. Στις συμβολές της Πανεπιστημίου με τις κάθετες οδούς θα δημιουργηθούν ράμπες με ήπια κλίση, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι μετακινήσεις των πεζών, γονέων με καροτσάκια, ηλικιωμένων και ειδικότερα των ατόμων με προβλήματα κίνησης. Οι φιλικές διαβάσεις θα είναι 16 κατά μήκος του δρόμου, για πρόσθετη οδική ασφάλεια και απρόσκοπτη κίνηση κατά μήκος του δρόμου.

11. Τι θέση θα έχει το ποδήλατο στη νέα Πανεπιστημίου;

Απάντηση: Η κίνηση ποδηλάτων και άλλων μέσων μικρής κινητικότητας έχει προβλεφθεί σε συγκεκριμένη διάταξη λωρίδας και θα θεσμοθετηθεί ως μικτής χρήσης όταν θα το επιτρέψει η σχετική νομοθεσία.

12. Πόσα νέα δέντρα θα φυτευτούν; Και πόσα θα είναι συνολικά μετά την ανάπλαση;

Απάντηση: Θα φυτευτούν 83 νέοι μεγάλοι πλάτανοι -ύψους 9-10 μέτρων- και μαζί με τα υφιστάμενα πλατάνια και τις ακακίες (συνολικά 167 δέντρα) θα δημιουργήσουν έναν σύγχρονο αστικό κήπο αντίστοιχο με αυτούς του Παρισιού.

13. Γιατί επελέγησαν τα πλατάνια που χρειάζονται πολύ νερό και μεγαλώνοντας οι ρίζες τους μπορεί να καταστρέψουν τα πεζοδρόμια;

Απάντηση: Πλατάνια υπάρχουν και σήμερα στην Πανεπιστημίου, στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και σε άλλα σημεία της πόλης, ενώ αποτελούν μέρος της αστικής πανίδας της Αττικής. Τα πλατάνια είναι πλατύφυλλα και προσφέρουν μεγάλη σκίαση.

Στη μελέτη του έργου υπάρχουν ειδικές πρόνοιες για το πράσινο και έχει προβλεφθεί μια σύγχρονη τεχνική φύτευσης που επιτρέπει την υγιή ανάπτυξη του δέντρου χωρίς να δημιουργούνται μελλοντικά προβλήματα στα πεζοδρόμια.

Για τους χώρους φυτεύσεων προβλέπεται, όπου είναι δυνατόν, η εφαρμογή βιώσιμων συστημάτων υπόγειας στράγγισης. Η συγκεκριμένη υποδομή προσφέρει συγκράτηση του νερού στις ρίζες των δέντρων, επιτρέποντας την εξοικονόμηση ύδατος που καταναλώνεται στην άρδευση. Επιπλέον με τη συγκράτηση των βρόχινων υδάτων γίνεται καλύτερη αντιμετώπιση και των πλημμυρικών φαινομένων.

14. Πέραν της φύτευσης των μεγάλων δέντρων, πώς αλλιώς ενισχύεται το πράσινο;

Απάντηση: Εκτός από τη φύτευση νέων δέντρων στην Πανεπιστημίου θα δημιουργηθούν μεγάλα γραμμικά παρτέρια. Τα παρτέρια εκτός από τα δέντρα θα φιλοξενούν διάφορα είδη θάμνων, αλλά και πολλά εποχικά φυτά. Η συνολική επιφάνεια των παρτεριών θα ανέλθει σε 2.260 τ.μ και θα αποδώσει στην οδό τον πράσινο χαρακτήρα της.

15. Θα υπάρχει χώρος να καθίσει κάποιος να ξεκουραστεί, να απολαύσει την Τριλογία;

Απάντηση: Τα 59 υπαίθρια καθιστικά στη σκιά των δέντρων είναι βασικό στοιχείο του σχεδίου ανάπλασης. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν 5 δημόσιες κρήνες με πόσιμο νερό, ώστε να περιοριστεί και η χρήση των πλαστικών μπουκαλιών.

16. Τι προβλέπεται για το φωτισμό;

Απάντηση: Στην Πανεπιστημίου θα τοποθετηθούν 112 σύγχρονα φωτιστικά που καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια. Οι ιστοί φωτισμού χωροθετούνται σε γραμμική διάταξη κατά μήκος της οδού και διαθέτουν δύο φωτιστικά στελέχη σε διαφορετικά επίπεδα, ώστε να φωτίζουν τόσο το πεζοδρόμιο όσο και το δρόμο με έναν ιστό φωτισμού. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται επαρκής φωτισμός στα πεζοδρόμια, αλλά και στο οδόστρωμα.

17. Γιατί  επιλέγονται ως υλικά  το μάρμαρο και το σκυρόδεμα;

Απάντηση: Η επιλογή των υλικών έγινε με γνώμονα τη διαχρονικότητα του σχεδιασμού. Οι πλάκες μαρμάρου και το σκυρόδεμα σε ανοιχτές γκρι αποχρώσεις παρουσιάζουν υψηλή

ανακλαστικότητα για να προσφέρουν αυξημένη θερμική άνεση και να μειώνουν το φαινόμενο της αστικής θερμικής νησίδας. Παράλληλα, είναι αντιολισθηρά και παρουσιάζουν υψηλή αντοχή στην καταπόνηση.

18. Τι θα γίνει με τον αστικό εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμαστική περίοδο; Πού θα πάνε οι ζαρντινιέρες, τα παγκάκια, τα φυτά;

Απάντηση: Όλα θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέων χώρων πρασίνου. Έχουν ήδη επιλεγεί οι γειτονιές όπου θα δημιουργηθούν με αυτόν τον εξοπλισμό νέα μικρά πάρκα. Η μετέπειτα χρήση του αστικού εξοπλισμού για την αναβάθμιση των γειτονιών ήταν ο λόγος που από την αρχή επελέγησαν υψηλής αντοχής υλικά και στιβαρές κατασκευές.

19. Ποιος έκανε τη μελέτη του έργου;

Απάντηση: Η μελέτη της «Διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων της οδού Πανεπιστημίου», η οποία περιλαμβάνει όλο το μήκος της οδού, από την  Πλατεία Συντάγματος έως την Πλατεία Ομονοίας, εκπονήθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων.  Συνεργάστηκε το Γραφείο Αρχιτεκτόνων Τοπίου Ε. Παγκάλου & Συνεργάτες. Ως ειδική σύμβουλος, μετείχε η κα Έλλη Παγκάλου διακεκριμένη αρχιτέκτονας τοπίου (έχει συμμετάσχει σε σημαντικά έργα όπως στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου), καθώς και η συνεργάτης αρχιτέκτων κα Ανδρονίκη Ξύστρα.

20. Ποιες υπηρεσίες του κράτους ενέκριναν το σχέδιο και τις παρεμβάσεις;

Απάντηση: ‘Εχουν εγκριθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού κατόπιν ομόφωνης γνωμοδότησης του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. Επίσης, η μελέτη έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του ΥΠΕΝ. Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις έχουν ήδη εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η άποψη των ειδικών για το έργο ανάπλασης της Πανεπιστημίου – Δηλώσεις στην εφημερίδα Πρώτο Θέμα

Παναγιώτης Τουρνικιώτης

Καθηγητής Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ

Η Αθήνα κερδίζει δημόσιο χώρο, πράσινο, περιβαλλοντική και αισθητική ποιότητα σε έναν από τους σημαντικότερους δρόμους της. Μετά από χρόνια τολμηρών μελετών και δισταγμών γίνεται ένα μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση που ακολουθεί όλη η Ευρώπη. Λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, φαρδύτερα πεζοδρόμια στρωμένα με ωραία, φυσικά και ανθεκτικά υλικά, περισσότερα δέντρα που ολοκληρώνουν τις δενδροστοιχίες με τα πλατάνια και σκιάζουν το περπάτημα το καλοκαίρι, σωστός φωτισμός, οικολογική διαχείριση του νερού της βροχής, πλάι στα καλύτερα κτίρια της νεοκλασικής Αθήνας. Η Πανεπιστημίου μπορεί να είναι μια λεωφόρος και ένα βουλεβάρτο μαζί, ως αφετηρία και ως υπόσχεση για μια ακόμα καλύτερη και πιο ανθρώπινη πόλη.

Κωνσταντίνος Α. Σερράος

Αρχιτέκτων/Πολεοδόμος, Καθηγητής ΕΜΠ

Η παρέμβαση στην οδό Πανεπιστημίου σηματοδοτεί μια διττή πρόθεση: Αφενός μεν ένα σύγχρονο και περιβαλλοντικά συμβατό ανασχεδιασμό του σημαντικότερου άξονα της κεντρικής Αθήνας, και αφετέρου δε την ανάδειξη της ιστορίας αυτής πρόσφατης της πόλης, μιας και η Πανεπιστημίου αποτελεί μια κύρια χάραξη του πρώτου Ρυμοτομικού Σχεδίου της νέας Πρωτεύουσας Αθήνας του 1833.

Το κατά προτεραιότητα ενδιαφέρον για την Πανεπιστημίου εκπέμπει επίσης και έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για το όλο εγχείρημα του «Μεγάλου Περιπάτου», μιας και αποτελεί τη «συνέχεια» μιας σειράς πολιτικών για τον ανασχεδιασμό της κεντρικής Αθήνας, που δίνουν για πρώτη φορά το στίγμα τους στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν δημοσιοποιείται το πρώτο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, το εξώφυλλο του οποίου παρουσιάζει την πεζοδρομημένη οδό Πανεπιστημίου.

Σε αυτό το πνεύμα, ο ανασχεδιασμός της Πανεπιστημίου ευθυγραμμίζεται με κρίσιμα ζητήματα που τίθενται σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, όπως είναι: η ανάδειξη της ιστορικότητας των πόλεων, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, η βελτίωση των συνθηκών μικροκλίματος, πρωτίστως δε η στροφή προς τον άνθρωπο και προς την ποιότητα ζωής στο κέντρο της πόλης.

Η δημιουργία ενός πιο ελκυστικού και φιλικού προς τον άνθρωπο αστικού περιβάλλοντος, διαμορφώνει και τις προϋποθέσεις για την τόνωση της «κατοικίας» στην κεντρική Αθήνα, ως κύριο εξισορροπητικό και συγχρόνως και σταθεροποιητικό παράγοντα της πολυλειτουργικής πόλης, με αιχμή του δόρατος, την προσέλκυση διαφόρων κατηγοριών νέων μόνιμων κατοίκων στο κέντρο [νέα ζευγάρια, φοιτητές, επαγγελματίες, …], αλλά και την εξεύρεση αναγκαίων ισορροπιών με τις διάφορες άλλες μορφές «διανυκτέρευσης» [ξενοδοχεία, ξενώνες, hostels, airbnb, …].

Γεώργιος Α. Πανέτσος

Καθηγητής Αρχιτεκτονικού και Αστικού Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Μετά την περίοδο των καινοφανών - και γι' αυτό παρεξηγημένων - κυκλοφοριολογικών δοκιμών, αφομοιώνοντας ή υπερβαίνοντας παλιούς εθισμούς και σύνθετα κεκτημένα -από τα περίπτερα των αναπήρων πολέμου του '40 μέχρι την παρόδια στάθμευση-, έρχεται επιτέλους η στιγμή της πραγματικής ανάπλασης της Πανεπιστημίου: Πλατύτερα πεζοδρόμια, φαρδιά παρτέρια, άνετες διαβάσεις, λίγο λιγότερα οχήματα, αρκετά λιγότερος θόρυβος, ασύγκριτα περισσότερα, μεγαλύτερα και υγιέστερα δέντρα, επιφάνειες στρωμένες ξανά με μάρμαρο, και, κυρίως, περιβαλλοντική έγνοια, αφανείς αειφορικές υποδομές, λίγη παραπάνω δροσιά και οπτική τάξη στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στα σημαντικότερα νεότερα κτήρια της χώρας.

Με λιτότητα και ποιότητα, με διαχρονικά υλικά και σύγχρονο σχεδιασμό, χωρίς εκζήτηση, η Πανεπιστημίου θα είναι νέα, πιο ευρύχωρη, πιο ήρεμη, πιο ευχάριστη, και, μαζί, θα μοιάζει σαν να ήταν ίδια εκεί από παλιά.

Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τα έργα ανάπλασης, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Τύπου του Δήμου Αθηναίων στο τηλ 210 3722163 και στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

 

Πάνω από 700 δασεργάτες στις πυρόπληκτες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας

  • PDF

Πάνω από 700 δασεργάτες στις πυρόπληκτες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας – Δεκάδες χιλιόμετρα αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων έχουν ήδη ολοκληρωθεί

 

Με συντονισμένες ενέργειες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπήρξε άμεση κινητοποίηση όλων των αρμόδιων φορέων για την κατασκευή έργων προστασίας και αποκατάστασης στις πυρόπληκτες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας, αμέσως μετά την κατάσβεση των καταστροφικών πυρκαγιών του περασμένου μήνα.

 

Μέσα σε διάστημα λίγων ημερών, εκατοντάδες δασεργάτες από τους Δασικούς Συνεταιρισμούς και τους Αναγκαστικούς Δασικούς Συνεταιρισμούς της περιοχής ξεκίνησαν την απόληψη της καμένης παρόδιας βλάστησης. Παράλληλα, σε χρόνο ρεκόρ και συγκεκριμένα έως τις 2 Σεπτεμβρίου, ολοκληρώθηκε η εκπόνηση της αναγνωριστικής μελέτης για όλη την καμένη περιοχή, για τον προσδιορισμό και ιεράρχηση των αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων. Ειδικά για την περιοχή της Βόρειας Εύβοιας, οι Δασικές Υπηρεσίες ανέλαβαν την εκπόνηση των μελετών των αντιπλημμυρικών έργων και στη συνέχεια την υλοποίησή τους, δίχως να εμπλέξουν τις κατά περίπτωση αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία.

 

Με ταχύτατες διαδικασίες εξασφαλίστηκε και η απαραίτητη χρηματοδότηση για τη στήριξη των Δασικών Συνεταιρισμών της περιοχής. Στις 9 Σεπτεμβρίου εγκρίθηκαν πιστώσεις ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ για τα Δασαρχεία Λίμνης και Ιστιαίας, ενώ μέσω του νεοσύστατου θεσμού του «Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης» εξασφαλίστηκαν κονδύλια άνω των 2,3 εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων σε τρεις κρίσιμες υδρολογικές λεκάνες της περιοχής.

 

Συνολικά, στις πυρόπληκτες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας εργάζονται 16 Δασικοί Συνεταιρισμοί από διαφορετικές περιοχές της χώρας, με περισσότερους από 700 δασεργάτες για την υλοποίηση έργων αποκατάστασης και προστασίας. Έως τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι εξής εργασίες:

 

  • 34.000 μέτρα κορμοδεμάτων.
  • 1.000 μέτρα κλαδοπλεγμάτων.
  • 2.000 μέτρα σανιδότοιχων.
  • 700 μέτρα κορμοφραγμάτων.

 

Παράλληλα, συνεχίζεται η εκπόνηση των μελετών αντιδιαβρωτικών – αντιπλημμυρικών έργων με βάση την ιεράρχηση των περιοχών σύμφωνα με την αναγνωριστική μελέτη. Μέχρι την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου, είχαν ολοκληρωθεί από τα οικεία Δασαρχεία και εγκριθεί από τη Διεύθυνση Δασών Ευβοίας πέντε μελέτες αντιδιαβρωτικών και μία αντιπλημμυρικών έργων για εκτάσεις που υπάγονται στο Δασαρχείο Λίμνης. Αντίστοιχα, έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί τρεις μελέτες αντιδιαβρωτικών και μία αντιπλημμυρικών για περιοχές που υπάγονται στο Δασαρχείο Ιστιαίας.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την έναρξη έργων προστασίας και αποκατάστασης σε πυρόπληκτες περιοχές, απαιτείται μεγάλο χρονικό διάστημα που συνήθως υπερβαίνει το ένα έτος. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν οι εξής περιπτώσεις:

 

  • Πυρκαγιά στον Υμηττό Αττικής το καλοκαίρι του 2015 που έκαψε 5.000 στρέμματα. Τα έργα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2016.
  • Πυρκαγιά στην Κινέττα Αττικής, στις 23 Ιουλίου 2018. Τα έργα για την προστασία και αποκατάσταση των 49.000 στρεμμάτων που κάηκαν ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2019 και ολοκληρώθηκαν τον Νοέμβριο του 2019.
  • Πυρκαγιά στο Νέο Βουτζά και στο Μάτι στις 23 Ιουλίου 2018. Τα αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα σε έκταση 20.000 στρεμμάτων ξεκίνησαν στις αρχές του 2019 έπειτα από παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  • Πυρκαγιές στο Κοντοδεσπότι Ευβοίας, το 2018 και το 2019. Τα έργα ξεκίνησαν το 2021 μετά από δικαστικές εμπλοκές.
  • Πυρκαγιά στην περιοχή Αθίκια Κορινθίας – Κεχριές, τον Ιούλιο του 2020. Τα έργα αποκατάστασης δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα λόγω δικαστικών προσφυγών στη διαδικασία δημοπράτησης των έργων.

 

Στόχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι η ολοκλήρωση του συνόλου των αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων στις πυρόπληκτες περιοχές της Βόρειας Εύβοιας το συντομότερο δυνατό, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς και τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων προστασίας στο πλαίσιο του θεσμού του «Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης».

 

Τριετής απαγόρευση βόσκησης σε Δρακόλιμνη και Ριζίνα με ΔΑΔ του Δασαρχείου Κόνιτσας

  • PDF

Απαγορεύεται για τρία χρόνια η βόσκηση βοοειδών στις λίμνες Δρακόλιμνη και Ριζίνα του Ζαγορίου καθώς και στην ευρύτερη περιοχή περιμετρικά των λιμνών, με Δασική Απαγορευτική Διάταξη που εξέδωσε σήμερα το Δασαρχείο Κόνιτσας, μετά από παρέμβαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Αμυρά.

 

Η ΔΑΔ ισχύει από την ανάρτηση της στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ  και εφαρμόζεται σε μια ευρύτερη περιοχή, συνολικής έκτασης 3.544 στρεμμάτων, που οριοθετείται από τα διοικητικά όρια των Κοινοτήτων Βρυσοχωρίου και Βραδέτου του Δήμου Ζαγορίου, δημόσιες δασικές εκτάσεις του Δήμου Ζαγορίου και τα διοικητικά όρια της Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Κόνιτσας.

 

Η τριετής απαγόρευση αποσκοπεί να αναστείλει την περιβαλλοντική υποβάθμιση των λιμνών, που οφείλεται στην περιοδική βόσκηση από ανεπιτήρητα κοπάδια βοοειδών, τα οποία συγκεντρώνονται στις όχθες τους, εξαιτίας της παρουσίας νερού. Αποτέλεσμα της βόσκησης είναι η μερική ή ακόμη και πλήρης σε κάποιες περιπτώσεις καταστροφή της βλάστησης και η επιφανειακή διάβρωση του εδάφους στην περιοχή των αλπικών λιμνών. Επίσης, εμφανίζονται και φαινόμενα ρύπανσης των υγροτόπων, με θόλωση του νερού από τα υψηλά ποσοστά αμμωνίας.

 

Η έντονη παρουσία μεγαλόσωμων κτηνοτροφικών ζώων στην ευρύτερη περιοχή της Δρακόλιμνης της Τύμφης υποβαθμίζει σοβαρά και το ενδιαίτημα του αγριόγιδου, το οποίο προστατεύεται από σχετική εθνική και ενωσιακή νομοθεσία.

 

Η ευρύτερη περιοχή της Δρακόλιμνης αποτελεί διεθνώς μια από τις πλέον σημαντικές θέσεις για την προστασία και διατήρηση της ιδιαίτερης ορνιθοπανίδας των υψηλών ορέων της Ευρώπης (ΖΕΠ) λόγω της ύπαρξης κάποιων σπάνιων και απειλούμενων ειδών, όπως τα μικρόσωμα στρουθιόμορφα  πουλιά αλλά και τα πιο τυπικά είδη των βουνών, που μειώνονται ραγδαία στην Ευρώπη όπως ο Πυρροκότσυφας ,η Χιονάδα και η Κοκκινοκαλιακούδα. Η Δρακόλιμνη της Τύμφης, η οποία θεωρείται απομεινάρι της εποχής των παγετώνων, είναι γνωστή για τους ιδιαίτερους αλπικούς τρίτωνες που φιλοξενεί.

 

Για τη βελτίωση των βοσκοτόπων της περιοχής του Ζαγορίου, το ΥΠΕΝ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου θα συνδράμει ώστε να τοποθετηθούν κτηνοτροφικές ποτίστρες εκτός της περιοχής απαγόρευσης βόσκησης.

 

Μαρίνα Φλοίσβου: Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης 2020

  • PDF

Παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση σε χώρο της Μαρίνας Φλοίσβου

  • Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούσε πάντοτε βασική στρατηγική προτεραιότητα της μαρίνας και αναπόσπαστο κομμάτι των αξιών και των δραστηριοτήτων μας
  • Τεχνολογία – καινοτομία – βέλτιστες πρακτικές

Η υπεύθυνη λειτουργία με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί  στρατηγική προτεραιότητα της Μαρίνας Φλοίσβου και αναπόσπαστο κομμάτι των αξιών και των δραστηριοτήτων της. Συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία της τα τελευταία 19 έτη, η Μαρίνα Φλοίσβου προχώρησε στη δημοσίευση της 3ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης στην οποία παρουσιάζονται η στρατηγική και οι επιδόσεις της σε θέματα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης (ESG).

Η νέα Έκθεση Βιωσιμότητας 2020, έχει συνταχθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις των GRI Standards, καθώς και του προτύπου υπευθυνότητας με το ΑΑ1000AP (2018), ενώ παράλληλα έλαβε ανεξάρτητη εξωτερική διασφάλιση από την TÜV HELLAS (TÜV NORD).

Ειδικότερα, στην Έκθεση παρουσιάζονται μεταξύ άλλων, στοιχεία σχετικά με:

  • τη στρατηγική προσέγγιση της εταιρείας για τη βιώσιμη ανάπτυξη,
  • την υπεύθυνη λειτουργία της μαρίνας ως ηγετικό πρότυπο της θαλάσσιας τουριστικής οικονομίας στη χώρα μας, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες, τους επισκέπτες, τους συνεργάτες, τους μετόχους και τους προμηθευτές της και γενικότερα για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της,
  • την προστασία του περιβάλλοντος,
  • τη φροντίδα για τον ανθρώπινο δυναμικό της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Flisvos Marina A.E. κ. Σταύρος Κατσικάδης, σε σχετική δήλωση επισημαίνει:

«Για τη χρονιά που διανύουμε, αλλά και για τα χρόνια που ακολουθούν, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να λειτουργούμε ως ηγετικό πρότυπο της θαλάσσιας τουριστικής οικονομίας στη χώρα μας. Με υπευθυνότητα και σεβασμό απέναντι στους ανθρώπους και στο περιβάλλον, δημοσιοποιούμε τις καινοτόμες ενέργειες και τις δράσεις μας και χρησιμοποιούμε  νέες τεχνολογίες  στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση των επιδόσεών μας

 

Μία νέα "πράσινη" γειτονιά δημιουργείται στα Πετράλωνα

  • PDF

Ενισχύοντας το δίκτυο των πάρκων «τσέπης», ο Δήμος Αθηναίων συνεχίζει να δημιουργεί «πράσινα» σημεία συνάντησης για τους κατοίκους της Αθήνας, στο πλαίσιο αυτής της πρωτοποριακής πρωτοβουλίας αναβάθμισης της πόλης. Ύστερα από εντατικές εργασίες, που διήρκησαν περίπου ένα μήνα, το έκτο «πάρκο τσέπης», βρίσκεται από σήμερα στη διάθεση κατοίκων και επισκεπτών της Αθήνας, στα Πετράλωνα.

 

Με τη συμβολή της P&G και της ΑΒ Βασιλόπουλος και την επιμέλεια της Οργάνωσης ΓΗ, ο Δήμος Αθηναίων αποκαθιστά έναν ακόμη «πνεύμονα» πρασίνου σε αυτή τη ζωντανή γειτονιά της πρωτεύουσας, ομορφαίνοντας με νέα παρτέρια τον γραμμικό χώρο του πεζόδρομου, έκτασης 160 τ.μ.

Το πάρκο τσέπης στον πεζόδρομο Δημ. Παυλίδη, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Υιοθέτησε την πόλη σου», ενισχύοντας τη συστηματική προσπάθεια του Δήμου Αθηναίων, που ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι, να αποδώσει περισσότερο ελεύθερο χώρο στους Αθηναίους, να αυξήσει το πράσινο και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.

Με έμφαση στον βιοκλιματικό σχεδιασμό, και λαμβάνοντας υπόψη τη χρήση του πεζόδρομου, το νέο αειφόρο «pocket park» οριοθετήθηκε με φυτεύσεις σε μοντέρνες γεωμετρικές χαράξεις. Κατά μήκος του πεζόδρομου φυτεύτηκαν νέα, ψηλά και αειθαλή δέντρα, κατάλληλα για τις τοπικές μικροκλιματικές συνθήκες, τα οποία προσφέρουν φυσική σκίαση για την πιο ευχάριστη παραμονή των επισκεπτών μέσα στο πάρκο.

Συνολικά φυτεύτηκαν 6 δέντρα, 276 θάμνοι και 200 φυτά, εικόνα που αναβαθμίζει το πάρκο αισθητικά και οικολογικά. Παράλληλα, ο αστικός εξοπλισμός στον χώρο ανανεώθηκε με την τοποθέτηση κάδων απορριμμάτων, κάδων ανακύκλωσης και ειδικών κάδων για την ανακύκλωση αποτσίγαρων, ενώ ενισχύθηκε και ο φωτισμός με αυτόνομο φωτοβολταϊκό σύστημα.

Στο πάρκο φυτεύτηκαν τέσσερα διαφορετικά́ είδη φυτών που «αγαπούν» τη σκιά́, είναι ανθεκτικά στην ατμοσφαιρική ρύπανση και διαθέτουν φυλλώματα με διαφορετικές υφές και χρωματισμούς, προσφέροντας μία όμορφη όψη στην περιοχή, όλους τους μήνες του χρόνου. Πρόκειται για παραδοσιακά φυτά που χρησιμοποιούνταν και ευδοκιμούσαν στις αυλές της παλιάς Αθήνας για περισσότερο από έναν αιώνα και που σήμερα ξαναβρίσκουν τη θέση τους στο αστικό περιβάλλον, τοποθετημένα σε μοντέρνες συνθέσεις μέσα στο πάρκο.

«Σήμερα, στα Κάτω Πετράλωνα, κάνουμε ένα ακόμη βήμα για να φτάσουμε στον στόχο μας, που είναι να έχουμε συγκροτήσει μέχρι το τέλος του χρόνου, ένα δίκτυο από δέκα νέα pocket parks σε όλη την Αθήνα. Τα πάρκα «τσέπης» μπορεί να μην αλλάζουν την πόλη, αλλάζουν, όμως, τις γειτονιές κι όταν αθροίζονται το αποτέλεσμα αποκτά πλέον σημασία. Θα ήθελα να πω ένα πολύ μεγάλο «ευχαριστώ» στην οργάνωση «Γη», στην «Procter & Gamble» και στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» διότι απέδειξαν για ακόμη μία φορά -στην πράξη- ότι όταν ενώνουμε τις δυνάμεις μας μπορούμε να πετύχουμε πολλά», τόνισε σε δήλωσή του, κατά τα εγκαίνια του πάρκου, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Το πρότζεκτ θα επεκταθεί το επόμενο διάστημα σε νέες πυκνοδομημένες γειτονιές της Αθήνας.

 

Το πρώτο στον κόσμο θερμοκήπιο που είναι 100% ενεργειακά αυτόνομο

  • PDF

Μοναδικό στον κόσμο Θερμοκήπιο

Αυξάνει την παραγωγή μέχρι και 20%

 

Είναι ενεργειακά αυτόνομο και 100% πράσινο.

Λειτουργεί  με ενέργεια που παράγεται από τον ήλιο, τον αέρα και τα χρησιμοποιημένα λάδια, είτε από οικιακή είτε από βιομηχανική χρήση.

Είναι το πρώτο παγκόσμια ενεργειακά αυτόνομο θερμοκήπιο που εγκαταστάθηκε και λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης από την ελληνική εταιρεία ΟΕΤ (https://oe-technologies.com/), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Agrores.

Το πράσινο θερμοκήπιο όχι μόνο προσφέρει μια οικολογική λύση με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα , αλλά αυξάνει την παραγωγή έως και κατά 20% , μειώνοντας δραστικά τον χρόνο απόσβεσης της επένδυσης.

Στο πρωτοποριακό θερμοκήπιο χρησιμοποιείται τόσο η ηλιακή ενέργεια όσο και η ενέργεια που παράγεται από τα οργανικά φωτοβολταϊκά που παράγει η ελληνική εταιρεία ΟΕΤ, η αιολική ενέργεια όταν υπάρχει αυξημένη ένταση του ανέμου, αλλά και ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος το οποίο χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμα λάδια.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των 3ης γενιάς φωτοβολταϊκών που παράγονται στην Ελλάδα είναι ότι μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε επιφάνεια γιατί είναι εύκαμπτα, έχουν πολύ καλή απόδοση στο διαχεόμενο φως, αποκόπτουν τη βλαβερή UV ακτινοβολία και αφήνουν  να περάσει στο εσωτερικό του θερμοκηπίου ηλιακή ακτινοβολία που επιτρέπει την ανεμπόδιστη εξέλιξη της φωτοσύνθεσης.

Επιπλέον ο χρήστης του θερμοκηπίου μπορεί να ελέγξει τις λειτουργίες του από απόσταση, αλλά και  να παρακολουθεί την παραγωγή ενέργειας από το υβριδικό σύστημα και επιπλέον να παρακολουθεί παραμέτρους που αφορούν στο μικροκλίμα που διαμορφώνεται στο εσωτερικό του (θερμοκρασία, υγρασία, ακτινοβολία κλπ)

Το ενεργειακά αυτόνομο αυτό σύστημα που λειτουργεί για πρώτη φορά στον κόσμο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε χρήση σε απομακρυσμένες περιοχές , σε νησιά, για τις ανάγκες του Στρατού, για camp προσφύγων, για στέγαση σε περίπτωση έκτακτων αναγκών ή φυσικών καταστροφών κ.ά.

11ο Διεθνές Συνέδριο για τη Βιομηχανία των Ηλεκτρονικών

Τα αποτελέσματα λειτουργίας του πρώτου αυτού θερμοκηπίου παραγωγής υδροπονικής τομάτας, θα αναλυθούν από ερευνητές της ΟΕΤ στο πλαίσιο του 11ου Διεθνούς Συνεδρίου για τα Εύκαμπτα, Πράσινα, Εκτυπωμένα Ηλεκτρονικά.

Το Διεθνές Συνέδριο & Έκθεση διοργανώνεται από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Οργανικών & Εκτυπωμένων Ηλεκτρονικών ΗΟΡΕ-Α (www.hope-a.com) και το Εργαστήριο Νανοτεχνολογίας LTFN του ΑΠΘ (www.ltfn.gr).

Το Συνέδριο αποτελεί το πρώτο διεθνές υβριδικό γεγονός αφιερωμένο στη Βιομηχανία των Πράσινων, Εύκαμπτων και Εκτυπωμένων Ηλεκτρονικών και θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με δια ζώσης συμμετοχή και με ηλεκτρονική (virtual) μέσω ειδικής διαδικτυακής πλατφόρμας, περιλαμβάνοντας διακεκριμένους ομιλητές από βιομηχανικούς και ερευνητικούς φορείς από την Ελλάδα , την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία.

Κατά τη διάρκεια του διήμερου Συνεδρίου και της Έκθεσης θα παρουσιαστούν καινοτόμα προϊόντα από την ελληνική εταιρεία Organic Electronic Technologies (ΟΕΤ) και για πρώτη φορά στην Αθήνα θα γίνει παρουσίαση–επίδειξη του ελληνικού «ΕΞΥΠΝΟΥ» ΗΛΙΑΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ εξοπλισμένου με Φωτοβολταϊκά 3ης γενιάς που παράγονται στη Θεσσαλονίκη, καθώς και της «ΕΞΥΠΝΗΣ» ΣΤΑΣΗΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ.


Το Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών  ,του Δήμου της Αθήνας και του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ.

 

 

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar