Η Fiat πιστεύει στο μέλλον του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αποφάσισε να μειώσει δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2 του ομίλου FCA. Στο Motor Show της Γενεύης, η FCA παρουσίασε το νέο Fiat Centoventi, ένα concept που αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια βασισμένο στο σχεδιασμό των πιο συμπαγών crossover και θέτοντας τα θεμέλια για το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Ένα όχημα που εστιάζει στην ηλεκτρική και βιώσιμη κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές. Το πρώτο χαρακτηριστικό του είναι η πλατφόρμα που του επιτρέπει να φιλοξενήσει μέχρι και τέσσερα πακέτα μπαταριών. Κάθε δομοστοιχείο προσφέρει απόσταση 100 χλμ., η πέμπτη τοποθετείται μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων.
Tο ηλεκτρικό μέλλον της FCA δεν είναι ωστόσο μόνο το Fiat Centoventi, αλλά και το νέο Fiat 500, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του το 2020. Το μοντέλο αυτό θα λειτουργεί με ισχύ μπαταρίας, αφήνοντας πίσω τους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ
Όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνήθως μιλάμε για το μέλλον. Πράγματι, πολλές χώρες φαίνεται να πιστεύουν ολοένα και περισσότερο στα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου αυτοκινήτου, υιοθετώντας προγράμματα παροχής κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μία από τις κυριότερες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, ένα βασικό στοιχείο που προσελκύει το ενδιαφέρον όλων. Αλλά τι είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και γιατί είναι τόσο σημαντικό;
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι απλά ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια μέσω φόρτισης και όχι βενζίνη ή άλλα καύσιμα που χρησιμοποιούνται συνήθως σε αυτοκίνητα. Σε αντίθεση με τα υβριδικά αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μια απουσία ρυπογόνων επιπτώσεων. Ακόμα και ο θόρυβος του κινητήρα απουσιάζει, ωστόσο έχει επιβληθεί στους κατασκευαστές να εξοπλίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με ηχητικά συνθετικά μέσα για να προειδοποιούν τους πεζούς για την άφιξή τους.
Το ακρωνύμιο BEV (ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας) χρησιμοποιείται επίσης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επειδή το αυτοκίνητο ανεφοδιάζεται με επαναφόρτιση των μπαταριών χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από το δίκτυο ή άλλα συστήματα διανομής. Η επαναφόρτιση μπορεί να πραγματοποιηθεί χρησιμοποιώντας τους σταθμούς φόρτισης που διαδίδονται σε όλη τη χώρα ή με οικιακή ηλεκτρική πρίζα.
Η επαναφόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι εύκολη και μπορεί να πραγματοποιηθεί οπουδήποτε υπάρχει πρίζα ή σταθμός φόρτισης. Οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης διατίθενται επίσης σε πρατήρια καυσίμων, χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, εστιατόρια, ξενοδοχεία και άλλες τοποθεσίες.
Οι χρόνοι φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων ποικίλλουν σημαντικά, ανάλογα με τον τύπο φόρτισης, την ισχύ και την χωρητικότητα της μπαταρίας.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΜΑΞΙΑ: ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα, τόσο για τους ανθρώπους όσο και για το περιβάλλον κυρίως αναφορικά σε πρακτικά ζητήματα. Παρακάτω, προσπαθούμε να τα συνοψίσουμε σε λίγα βήματα.
1. Ελεύθερη πρόσβαση σε περιορισμένους χώρους κυκλοφορίας.
Ως μη ρυπογόνα οχήματα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε αστικές περιοχές. Ωστόσο, πρέπει να ζητήσετε άδεια από τις τοπικές αρμόδιες αρχές.
2. Μειωμένο κόστος καυσίμων
Η ηλεκτρική φόρτιση είναι πολύ φθηνότερη από οποιοδήποτε άλλο καύσιμο, με μέσο κόστος μικρότερο από 1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Δηλαδή,
3. Ευκολία στην οδήγηση
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη, παρέχοντας σας εύκολη επιτάχυνση.
4. Άνεση
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν παράγει σχεδόν κανένα θόρυβο προσφέρει ένα χαλαρωτικό περιβάλλον, το οποίο μειώνει σημαντικά το άγχος της οδήγησης.
5. Συντήρηση
Οι μηχανισμοί των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από τον κινητήρα έως το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι πολύ απλούστεροι από αυτούς ενός παραδοσιακού αυτοκινήτου, επειδή υπάρχουν λιγότερα εξαρτήματα και λιγότερα υγρά για επαναπλήρωση. Χάρη στην ανατροφοδοτική πέδηση, ακόμα και τα φρένα χρησιμοποιούνται λιγότερο από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα.
ΚΟΣΤΗ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗΣ
Η δημόσια φόρτιση μέσω σταθμών φόρτισης καταβάλλεται με συνδρομή, με σταθερό κόστος 25 ευρώ το μήνα. Εάν προτιμάτε να επαναφορτίσετε από το σπίτι, υπάρχει ένα τέλος μίσθωσης για ένα επιπλέον μετρητή, από 60 ευρώ το μήνα. Εναλλακτικά, μπορείτε να φορτίσετε το αυτοκίνητό σας μέσω μιας κανονικής πρίζας, και συνεπώς το κόστος θα επιβαρύνει τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος. Κατά μέσο όρο, ένα υβριδικό όχημα plug-in μπορεί να ταξιδέψει για περίπου 25 χιλιόμετρα για ένα ευρώ και μιάμιση ώρα χρέωσης και μια οκτάωρη χρέωση ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου κοστίζει 5 ευρώ.
ΕΥΚΟΛΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗ
Γενικά, οι χρόνοι φόρτισης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτώνται από την χωρητικότητά τους. Και πάνω απ ‘όλα στην ισχύ (KW) της επαναφόρτισης και στη μέγιστη ισχύ του φορτιστή αυτοκινήτου.
Ο απλούστερος και συνηθέστερος τρόπος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι να συνδεθεί με την κανονική τροφοδοσία, αλλά για να επιτύχει ταχύτερους τρόπους φόρτισης, ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρειάζεται πρόσβαση σε Wallboxes και σταθμούς φόρτισης.
Το Wallbox αναφέρεται στην επιλογή εγκατάστασης στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας σας μιας συσκευής ικανής να επαναφορτίσει γρήγορα το αυτοκίνητο. Οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης βρίσκονται σε στρατηγικές τοποθεσίες της πόλης, στο κέντρο της πόλης ή κοντά σε τουριστικά αξιοθέατα και εμπορικά κέντρα. Έχουν πολύ υψηλή ονομαστική ισχύ, που κυμαίνεται από 50 έως 150 kW.
Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να φορτιστούν σε κοινόχρηστους χώρους χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα (Mode 2 και 3) ή συνεχούς ρεύματος (Mode 4). Το καλώδιο Mode 2 τροφοδοτείται συνήθως με το ηλεκτρικό όχημα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για σύνδεση με ορισμένες δημόσιες κολώνες. Δεν υπάρχει προκαθορισμένος χρόνος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μπορεί να διαρκέσει μισή ώρα ή έως και 12 ώρες ανάλογα με την kWh της μπαταρίας του οχήματος και επίσης εξαρτάται από την ισχύ του σημείου φόρτισης και του φορτιστή αυτοκινήτου. Οι χρόνοι φόρτισης επηρεάζονται επίσης από τη θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος και την κατάσταση / στάθμη υποβάθμισης της μπαταρίας. Είναι πιθανό η ταχύτητα φόρτισης να μην είναι πάντα σταθερή με την πάροδο του χρόνου: μόλις επιτευχθεί το όριο περίπου 80%, μπορεί να μειωθεί η ισχύς φόρτισης.
Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 θα κάνει το ντεμπούτο του το 2020. Θα είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο θα λειτουργεί μόνο με μπαταρία και δεν θα χρησιμοποιεί παραδοσιακούς βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Το ηλεκτρικό Fiat 500 θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο και θα είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες που έχουν αναπτυχθεί με τη Samsung.