joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sun12052021

Back ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ειδησεις - Εταιρειες Ειδήσεις για Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Νέα online εφαρμογή από τον ΔΕΔΔΗΕ για συνδέσεις υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

  • PDF

Με στόχο την αμεσότερη, ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών και την περαιτέρω προώθηση της ηλεκτροκίνησης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ, παρουσιάζουν τη νέα εφαρμογή για την υποβολή αιτήσεων για συνδέσεις υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://apps.deddie.gr/ElectricMobility/.

 

Στο πλαίσιο της δέσμευσής του ΔΕΔΔΗΕ για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του και τον πλήρη μετασχηματισμό του σε μια σύγχρονη πελατοκεντρική εταιρεία Διαχείρισης Δικτύων, ο Διαχειριστής δίνει πλέον τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώσουν πλήρως την αίτησή τους για σύνδεση υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ηλεκτρονικά. Με απλά βήματα μπορούν πλέον να υποβάλλουν την αίτησή τους για σύνδεση των απαραίτητων υποδομών, είτε σε νέα παροχή είτε σε υφιστάμενη.

 

Η πρωτοβουλία αυτή που υλοποίησε με συνέπεια ο ΔΕΔΔΗΕ θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και θα επιτρέψει την καταγραφή όλων των υποδομών φόρτισης που συνδέονται στο δίκτυο, όπως προβλέπει και ο νόμος 4710/2020 για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

 

Τα βασικά οφέλη της υποβολής των αιτήσεων μέσω της εφαρμογής εξυπηρέτησης είναι:

 

• Η ψηφιακή υποβολή αίτησης και δικαιολογητικών, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του αιτούντα σε περιοχή του ΔΕΔΔΗΕ

• Η ταχύτερη και ευκολότερη συμπλήρωση της αίτησης χάρη στη δυναμική εμφάνιση των πεδίων προς συμπλήρωση και των απαιτούμενων πληροφοριών ανάλογα με τις επιλογές που γίνονται κατά τη διαδικασία

• Ο έλεγχος της ορθότητας των πληροφοριών που εισάγονται στα στάδια της διαδικασίας, ώστε να αποφεύγεται η υποβολή εσφαλμένα συμπληρωμένων αιτήσεων.

• Η δυνατότητα συλλογής των ψηφιακών δεδομένων για τη σύνδεση υποδομών φόρτισης από τον ΔΕΔΔΗΕ σε κεντρικό επίπεδο, επιτρέποντας έτσι την καλύτερη διαχείριση του δικτύου, αλλά και τον προγραμματισμό στοχευμένων παρεμβάσεων και την εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων στο μέλλον.

 

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου δήλωσε: «Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα της ελληνικής Κυβέρνησης για τη μετάβαση σε μια νέα εποχή βιώσιμων και πιο καθαρών μετακινήσεων. Η νέα ψηφιακή υπηρεσία του ΔΕΔΔΗΕ διευκολύνει τους πολίτες ώστε με απλό και γρήγορο τρόπο, απολύτως ηλεκτρονικά, να υποβάλλουν την αίτησή τους για σύνδεση υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καταργώντας τη χειρόγραφη αίτηση και την αυτοπρόσωπη παρουσία στο κατάστημα του ΔΕΔΔΗΕ. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι αρωγός και υποστηρίζει έμπρακτα την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ, ώστε να προσφέρει υψηλότερου επιπέδου εξυπηρέτηση στους πολίτες».

 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος δήλωσε: «O ΔΕΔΔΗΕ βρίσκεται σε πλήρη εγρήγορση και ετοιμότητα για να στηρίξει την προσπάθεια της Πολιτείας για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, προχωρώντας σε όλες τις απαραίτητες παρεμβάσεις για άμεση, εύκολη και αποτελεσματική σύνδεση των υποδομών φόρτισης στο Δίκτυο».

 

Υπερδιπλάσιες οι ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε σχέση με το 2020

  • PDF

Για την πρόοδο στην ηλεκτροκίνηση και τις πρωτοβουλίες για την επιτάχυνση της λειτουργίας των υδατοδρομίων και του σχεδίου της Αστυπάλαιας μίλησε στη «Ναυτεμπορική» ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Σχετικά με τον νέο νόμο που αφορά στις εξετάσεις απόκτησης διπλώματος οδήγησης, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι αποτελεί έναν κρίκο στην αλυσίδα της Εθνικής Στρατηγικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, που έχει θέσει ως προτεραιότητα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σημείωσε πως το σημαντικό στο νέο πλαίσιο είναι ότι χρησιμοποιείται η τεχνολογία για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας των θεωρητικών εξετάσεων και της πρακτικής δοκιμασίας, αλλά και στη διαδικασία της εκπαίδευσης με καλύτερο υλικό για την προετοιμασία του υποψήφιου.

Προβλέπεται, επίσης, ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

«Στόχος είναι τη στιγμή που θα πάει κάποιος να δώσει εξετάσεις να είναι καλύτερα προετοιμασμένος απ΄ ότι είναι σήμερα και η κουλτούρα της οδικής ασφάλειας να έχει γίνει κτήμα του, κυρίως στους νέους», τόνισε.

«Τους 9 μήνες του 2021 έχουμε ήδη υπερδιπλάσιες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με ολόκληρο το 2020»

Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι κατά την προηγούμενη θητεία του το 2014 ως Υφυπουργός Μεταφορών, είχε εκκινήσει η προσπάθεια για την ηλεκτροκίνηση με τη νομοθετική ρύθμιση για την εγκατάσταση φορτιστών και τα εγκαίνια του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Αναφορικά με την ανταπόκριση των πολιτών στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που ξεκίνησε πέρυσι τον Σεπτέμβριο, δήλωσε:

«Από το 2020 έχουν ταξινομηθεί στο μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών 3.706 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 1.133 πέρυσι και τα 2.573 τους 9 μήνες του 2021. Ήδη, δηλαδή έχουν γίνει υπερδιπλάσιες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε σχέση με ολόκληρο το 2020.»

Όσον αφορά στην τεχνική υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων, ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει ετοιμάσει το θεσμικό πλαίσιο που αφορά στα συνεργεία, ενώ ετοιμάζεται το αντίστοιχο πλαίσιο για τους τεχνίτες. Πρόκειται, μάλιστα, μια νέα επαγγελματική ειδίκευση με προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον και ευκαιρίες απασχόλησης.

Επιπλέον, μέσω του νέου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, Δήμοι και Περιφέρειες, μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να αναπτύξουν δίκτυα φορτιστών.

«Προτεραιότητα τα υδατοδρόμια»

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε προτεραιότητα τη λειτουργία των υδατοδρομίων, σημειώνοντας ότι κατά την προηγούμενη θητεία του ως Υφυπουργός Μεταφορών είχαν χορηγηθεί οι πρώτες άδειες ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων στην Κέρκυρα και τους Παξούς.

Πρόσθεσε ότι στον τελευταίο νόμο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις άδειες οδήγησης, ενσωματώθηκε τροπολογία που προβλέπει και την έκδοση προσωρινής άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου, με την οποία ο ενδιαφερόμενος φορέας θα μπορεί να προχωρήσει έως ότου εκδοθεί η κανονική του άδεια.

Όπως σημείωσε: «η διαδικασία διευκολύνθηκε ακόμη περισσότερο για τους υποψήφιους επενδυτές και υπάρχει πρόσφορο έδαφος ώστε να εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον. Αυτή είναι και η παράμετρος που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την ημερομηνία που θα δούμε τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων στη χώρα μας. Εργαζόμαστε με συγκεκριμένο πλάνο σε αυτή την κατεύθυνση και γι΄ αυτό είμαι αισιόδοξος ότι το 2022 τα υδροπλάνα θα πετάξουν.»

«Στην Αστυπάλαια θα αναπτυχθεί μια διαδραστική μορφή μεταφοράς»

Σχετικά με τη συμμετοχή του Υπουργείου Μεταφορών στο πρόγραμμα της Αστυπάλαιας, ο υφυπουργός Μεταφορών μίλησε για ένα καινοτόμο σχέδιο που αφορά στην Κινητικότητα, καθώς θα εισαχθούν νέες υπηρεσίες μεταφοράς κατά παραγγελία, μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Όπως είπε:

«Τα νέα οχήματα θα ενσωματωθούν σε ένα δίκτυο που θα ανταποκρίνεται στη ζήτηση των επιβατών για μεταφορά, σε πραγματικό χρόνο!

Ο επιβάτης θα μπορεί μέσα από το κινητό του τηλέφωνο να δηλώσει που βρίσκεται και που θέλει να πάει και το δίκτυο θα μεριμνά για την κάλυψη αυτής της ανάγκης. Στην πράξη, δηλαδή αναπτύσσουμε μια διαδραστική μορφή μεταφοράς.»

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στον ποδηλατικό τουρισμό με αφορμή τη δημιουργία συντονιστικού κέντρου για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EuroVelo στην Ελλάδα.

Προβλέπεται συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού για την ανάδειξη των τριών διαδρομών που διατρέχουν την Ελλάδα και γιατί όχι, την επέκτασή τους σε άλλες περιοχές, όπως για παράδειγμα, η Δυτική Μακεδονία.

 

Σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εγκατέστησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας

  • PDF

Εγκαταστάθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας τρεις σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε Λάρισα, Βόλο και Τρίκαλα. Οι σταθμοί φόρτισης αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της πολιτικής για βιώσιμη ανάπτυξη και προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μετακίνησης και του περιφερειακού σχεδιασμού για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στη Θεσσαλία, με χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Interreg Med Enernet Mob. Το πρόγραμμα πέρα από την  εγκατάσταση τριών  σταθμών φόρτισης διπλής εξόδου,  περιλαμβάνει σύστημα παρακολούθησης, διαχείρισης, διασύνδεσης και προβολής τους μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και κατάλληλο λογισμικό διαχείρισης των σημείων φόρτισης.



«Η Περιφέρεια Θεσσαλίας επενδύει σε προσβάσιμες κοινόχρηστες υποδομές ανεφοδιασμού  ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελούν  την  πράσινη επιλογή  του μέλλοντος για τις καθημερινές μετακινήσεις με αυτοκίνητο εντός του αστικού και περιαστικού ιστού» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Προχωρήσαμε την εγκατάσταση των πρώτων τριών σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε Λάρισα, Βόλο και Τρίκαλα. Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους πρωταγωνιστές στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου για το λόγο αυτό κάνουμε βήματα στην ηλεκτροκίνηση, αξιοποιώντας ευρωπαϊκά προγράμματα και κοινοτικούς πόρους.  Μετά την απόκτηση του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EnerNETMob ολοκληρώσαμε και την εγκατάσταση  σταθμών φόρτισης για την εξυπηρέτηση των κατόχων  ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται μέσα στα όρια της  Περιφέρειας Θεσσαλίας. Οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα παίξουν το σημαντικότερο ρόλο στην προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της νέας αγοράς που διαμορφώνεται και φαίνεται να ενδιαφέρει όλο και περισσότερους ανθρώπους» προσθέτει ο Περιφερειάρχης.



Οι τρείς σταθμοί φόρτισης

Ειδικότερα, οι σταθμοί βρίσκονται στις εξής διευθύνσεις:

1)         Κτίριο Περιφέρειας Θεσσαλίας στο Βόλο (πρώην Νομαρχία Μαγνησίας), Ελ. Βενιζέλου & Αναλήψεως, 38001, ΒΟΛΟΣ

2)         Κτίριο ΚΤΕΟ, Οικισμός Σωτήρα Τρικάλων, ΤΚ 42100  Σωτήρα

3)         Νέο Κτίριο Περιφέρειας Θεσσαλίας, Καλλισθένους και Θεοφράστου, 41335 Λάρισα



Οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να συνδέονται για τη δωρεάν φόρτιση των οχημάτων τους στην πλατφόρμα της Blink International ή να προμηθευτούν δωρεάν μια κάρτα πρόσβασης στους σταθμούς φόρτισης από την Περιφέρειας Θεσσαλίας, Δ/ση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, πλατεία Ρήγα Φεραίου, κτίριο πρώην Νομαρχίας, γραφείο 236.

 

 

Υπερψηφίστηκε από την Βουλή το Νομοσχέδιο " Οδηγώντας με ασφάλεια".

  • PDF

Ψηφίστηκε από τη Βουλή το νομοσχέδιο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», το οποίο όπως έχει τονίσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, διασφαλίζει το αδιάβλητο των εξετάσεων για άδεια οδήγησης και συμβάλει στην οδική ασφάλεια, η οποία αποτελεί προτεραιότητα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

5 δικλείδες ασφαλείας για αδιάβλητες εξετάσεις οδήγησης

  1. Διπλός έλεγχος ταυτοπροσωπίας και δειγματοληπτικός έλεγχος στις θεωρητικές εξετάσεις.

Για να μπει ο υποψήφιος στις εξετάσεις, θα γίνεται έλεγχος με ψηφιακά μέσα, με τη δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Στις γραπτές εξετάσεις θα απαγορεύεται χωρίς εξαιρέσεις η χρήση κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή όποιας άλλης ηλεκτρονικής ή “έξυπνης” συσκευής.

  1. Υποχρεωτική τοποθέτηση κάμερας μέσα στο όχημα κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

Φορητή κάμερα υψηλής ευκρίνειας, με δυνατότητα λήψης 360 μοιρών, θα καταγράφει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία, αλλά και μικρόφωνο. Η κάμερα θα διαθέτει ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας. Μέσα σε μία ημέρα μετά την εξέταση, ο εξεταστής υποχρεούται να παραδώσει την κάμερα και την κάρτα μνήμης στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Σημειωτέων ότι έχει εξασφαλιστεί ήδη πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου η συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

  1. Το οπτικοακουστικό αυτό υλικό θα διατηρείται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα από ειδική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι κάμερες, που θα τοποθετούνται στα οχήματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, θα ανήκουν στο υπουργείο. Το οπτικοακουστικό υλικό θα αποθηκεύεται για διάστημα μέχρι έξι μήνες, και θα μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε εάν γίνει καταγγελία. Εάν σε αυτό το διάστημα ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε θα προχωρά αυτομάτως η εξέταση του οπτικοακουστικού υλικού.

  1. Διευρύνεται το σώμα των εξεταστών.

Όποιος δημόσιος υπάλληλος επιθυμεί, θα μπορεί να γίνει εξεταστής, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί. Στόχος είναι να σπάσουν τα κυκλώματα και να υπάρξει επαρκής αριθμός καλά εκπαιδευμένων εξεταστών. Δεν θα υπάρχουν ιδιώτες εξεταστές.

  1. Δημιουργείται ο θεσμός των εποπτών.

Επόπτες θα μπορούν να γίνουν, εφόσον το επιθυμούν, στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας Εάν δεν επαρκεί το προσφερόμενο προσωπικό της ΕΛΑΣ να καλύψει το έργο αυτό, στο Μητρώο Εποπτών θα μπορεί να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι επόπτες θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά είτε σε περίπτωση που θα υπάρχουν υπόνοιες.

Ο εκπαιδευτής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατάθεσε νομοτεχνική βελτίωση, η οποία προβλέπει ότι ο εκπαιδευτής θα κάθεται στη θέση του συνοδηγού, ενώ η αρχική πρόταση ήταν να κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σημείωσε όμως ότι το Υπουργείο άκουσε τα επιχειρήματα των φορέων κατά της πρόβλεψης αυτής και δεδομένου ότι το νομοσχέδιο έχει ιδιαίτερα αυστηρές δικλείδες ασφαλείας για το αδιάβλητο της διαδικασίας (κάμερα μέσα στο όχημα, διατήρηση του οπτικοακουστικού υλικού, δειγματοληπτικοί έλεγχοι, επόπτες στις εξετάσεις, αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση που διαπιστωθεί αλλοίωση), προχώρησε στη νομοτεχνική βελτίωση.

Νομοτεχνικές βελτιώσεις

Ο κ. Καραμανλής κατέθεσε επίσης νομοτεχνικές βελτιώσεις για:

*Μείωση της προθεσμίας- απάντησης στην ένσταση των υποψηφίων που απέτυχαν στις εξετάσεις από 30 ημέρες σε 10 εργάσιμες

*Δυνατότητα και όχι υποχρεωτικότητα της χρήσης διερμηνέα στους κωφούς (αίτημα της Ομοσπονδίας)

*Το όριο ηλικίας παραμένει για τους οδηγούς των ΚΤΕΛ στα 67 έτη και επεκτείνεται το όριο αυτό στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών. Επίσης το όριο ηλικίας των οδηγών σχολικών λεωφορείων ισχύει και για τα τουριστικά λεωφορεία όταν αυτά χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών.

*Επεκτείνεται η δυνατότητα εργασίας και στους οδηγούς μετά την συνταξιοδότησή του μέχρι τα 67 έτη εφόσον επιθυμούν να προσληφθούν σε άλλη εργασία και τους αφαιρεθεί το 30% της σύνταξής τους.

Προβλέψεις για ΑΜΕΑ

Με το νομοσχέδιο προβλέπεται η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (τύπου «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

Οι νέοι από 17 ετών θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις οδήγησης, αλλά και να οδηγήσουν, υπό αυστηρούς όρους

Πλέον θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης οι νέοι από 17 ετών, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς.

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, ο συνοδός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και να είναι κάτοχος διπλώματος οδήγησης τουλάχιστον 5 χρόνια.

Στην εφαρμοστική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλέπεται ο συνοδός να έχει επίσης και καθαρό point system.

Οι 17άρηδες θα επιτρέπεται να οδηγήσουν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα θα φέρει το ειδικό σήμα του νέου οδηγού.

Εφόσον ο 17χρονος οδηγός κατά τη διάρκεια του έτους αυτού δεν εμπλακεί σε ατύχημα, όταν κλείσει τα 18 θα έχει πλέον το κανονικό δίπλωμα οδήγησης. Διαφορετικά θα πρέπει να δώσει ξανά εξετάσεις.

Ιστορικά οχήματα

Προβλέπεται η χορήγηση της άδειας και ειδικών πινακίδων αποκλειστικά και μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τις Υπηρεσίες των Περιφερειών. Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως ιστορικού ενδιαφέροντος, θα πραγματοποιείται από τους φορείς των ιστορικών οχημάτων και για πρώτη φορά στα ιστορικά οχήματα συμπεριλαμβάνονται και τα στρατιωτικά οχήματα που έχουν κατασκευασθεί για τη μεταφορά επιβατών και έχουν αξιοποιηθεί από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Επίσης, προβλέπεται άδεια κυκλοφορίας διάρκειας 5 ετών, ο ετήσιος έλεγχος από τα ΚΤΕΟ και η καταβολή των τελών κυκλοφορίας.

Τροπολογίες (αναλυτική παρουσίαση)

Ο κ. Καραμανλής κατέθεσε χθες τροπολογίες επί του νομοσχεδίου.

Η πρώτη τροπολογία αφορά θέματα του Τομέα Υποδομών.

Συγκεκριμένα:

Με το άρθρο 1 αντιμετωπίζεται η απρόβλεπτη κατάσταση που δημιουργήθηκε από την αδυναμία ταχυδρομικής αποστολής λογαριασμών κατανάλωσης ύδατος της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε και παρατείνει το υπάρχον καθεστώς μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2022 δεδομένου ότι εκκρεμεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο του νέου διαγωνισμού.

Με το άρθρο 2, καταργείται η εξαίρεση του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα από τη σύμβαση παραχώρησης. Με την εν λόγω ρύθμιση επαναφέρεται το έργο – βάσει του αρχικού σχεδιασμού του – ως τμήμα της παραχώρησης που κυρώθηκε με τον νόμο 3621/2007 και καθιστά εφικτή την κατασκευή του τμήματος, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί για την προστασία πρωτίστως της ασφάλειας των χρηστών. Το εν λόγω τμήμα χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και εξασφαλίζεται έτσι η άμεση κατασκευή του εντός της ήδη κυρωθείσας Σύμβασης Παραχώρησης, ενέργεια αποδεκτή και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η δεύτερη τροπολογία, περιλαμβάνει 8 άρθρα κι αφορά σε θέματα του Τομέα Μεταφορών.

Με το άρθρο 1 ρυθμίζεται η δυνατότητα καταβολής των δεδουλευμένων στα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς και σε όμορα με την Αττική ΚΤΕΛ, όπως της Θήβας, της Κορίνθου και της Χαλκίδας για τον μήνα του Οκτωβρίου 2020.

Με το άρθρο 2 παρατείνονται τα όρια ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία λεωφορείων όλων των κατηγοριών, Τουριστικών, ΚΤΕΛ, Σχολικών και ΤΑΞΙ για ένα έτος. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη ισχύει αποκλειστικά και για όσα οχήματα ο χρόνος κυκλοφορίας τους έληγε ή θα λήξει το 2020, 2021 και 2022.

Με το άρθρο 3 παρέχεται η δυνατότητα σε μικρούς δήμους νησιών κάτω των 10.000 κατοίκων να αναλαμβάνουν οι ίδιοι ή οι δημοτικές επιχειρήσεις το έργο της μικροσυγκοινωνίας με δικά τους ή μισθωμένα λεωφορεία.

Με το άρθρο 4 παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων, τα οποία έχουν έδρα – διοικητική μονάδα που ανήκει στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, να αντικαταστούν τα επιβατηγά οχήματα 5 θέσεων με καινούργια επιβατηγά οχήματα 6 έως 9 θέσεων, τα οποία φέρουν ταξίμετρο.

Με το άρθρο 5, κρίνεται επιβεβλημένη η τροποποίηση της επωνυμίας της «Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων» και η αντικατάστασή της με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Συντονισμού Πτήσεων» και δεν μεταβάλλεται τίποτα απολύτως στους τομείς της διοικητικής, λειτουργικής και οικονομικής αυτοτέλειας του συγκεκριμένου Φορέα.

Με το άρθρο 6 προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας υδατοδρομίου, με την υποχρέωση μέσα σε ένα χρόνο να προσκομιστούν και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά για να χορηγηθεί η οριστική άδεια.

Με το άρθρο 7 προβλέπεται η – κατ’ εξαίρεση – δυνατότητα αποδέσμευσης της Ελληνικής Αστυνομίας και τη διεύρυνση της δυνατότητας ανάθεσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του έργου της παροχής υπηρεσιών ασφαλείας σε Ιδιωτικές Εταιρείες.

Με το άρθρο 8 που αφορά την ΤΕΟ Α.Ε. που βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης από το 2014 μεταβιβάζονται στο Ελληνικό Δημόσιο καθολικό διάδοχο της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., το σύνολο των περιουσιακών της στοιχείων που υπερκαλύπτουν τις υποχρεώσεις της.

Η τρίτη τροπολογία αφορά στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ επανέρχεται η απαγόρευση ίδρυσης ΙΚΤΕΟ σε περιοχές Γενικής Κατοικίας και Πολεοδομικά Κέντρα. Τα δε υπάρχοντα θα πρέπει να απομακρυνθούν στην ημερομηνία που είχε θέσει το νομοθετικό πλαίσιο που τα διέπει.

 

H nrg εξελίσσει την εικόνα της και παρουσιάζει το incharge!

  • PDF

Η nrg εξελίσσει την εικόνα της, μετασχηματίζεται σε 100% ολοκληρωμένο πάροχο ενέργειας, σε έναν σύγχρονο πάροχο ολοκληρωμένων ενεργειακών υπηρεσιών!

Πραγματοποιείται το ταξίδι της ηλεκτροκίνησης πραγματικότητα, με το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα!

Το δίκτυο φόρτισης incharge, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα με 30 σημεία ταχείας επαναφόρτισης!

Ανακαλύψτε τη νέα εφαρμογή incharge, το απόλυτο εργαλείο για τον οδηγό ηλεκτροκίνητου οχήματος, που σας ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα, με το μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών.

 

WATT+VOLT: Ενισχύει το δίκτυο φορτιστών Chargespot με νέες προσθήκες και «πατάει» διαρκώς γκάζι στην ηλεκτροκίνηση.

  • PDF

Στη WATT+VOLT η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης είναι στρατηγικός στόχος, με τη βοήθειά της προάγεται η «πράσινη» ενέργεια και προστατεύεται το περιβάλλον.  Έτσι, δίνεται μεγάλη έμφαση στη διεύρυνση του δικτύου Chargespot μέσω της προσθήκης νέων σημείων φόρτισης σε όλη την Ελλάδα. Στις πιο πρόσφατες προσθήκες ανήκουν οι συνεργασίες όπως αυτή των πολυτελών ξενοδοχείων “Grecotel”, της αλυσίδας τροφίμων “Βιολογικό χωριό” και των καταστημάτων παπουτσιών “Parex”.

Μέσα από το δίκτυο Chargespot καθώς και με την αντίστοιχη εφαρμογή που διατίθεται εντελώς ΔΩΡΕΑΝ, η WATT+VOLT προσφέρει στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρόσβαση σε πάνω από 100.000 φορτιστές σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και τη δυνατότητα να εντοπίζουν εύκολα και με ασφάλεια τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης για να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους.

Στο https://chargespot.gr/ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μάθουν τα πάντα για το Chargespot και τη φιλοσοφία της WATT+VOLT για την ηλεκτροκίνηση.


Ένας ηλιακός σταθμός φόρτισης made in Greece στο κέντρο της Αθήνας

  • PDF

Ένας ηλιακός σταθμός ελληνικής κατασκευής, στον οποίο φορτίζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που είναι εγκατεστημένος στο κέντρο της Αθήνας , έξω από το ξενοδοχείο Divani Caravel και μια έξυπνη ψηφιακή στάση λεωφορείων , εντυπωσίασαν τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος  άνοιξε τις εργασίες του 11ου Διεθνούς Συνεδρίου για τα Εύκαμπτα, Εκτυπωμένα Ηλεκτρονικά .

Ο Υπουργός ξεναγήθηκε στην Έκθεση Καινοτόμων Προϊόντων, όπου η ελληνική εταιρεία Organic Electronic Technologies   ( https://oe-technologies.com/) παρουσίασε τις εφαρμογές της στον τομέα της ενέργειας, του φωτισμού και των «έξυπνων κτιρίων».

Η επικεφαλής της εταιρείας BLNanobiomed  Δρ Βαρβάρα Καραγκιοζάκη, η πρώτη στην Ελλάδα γιατρός που ασχολήθηκε με τη Νανοϊατρική παρουσίασε στον Υπουργό τους νέους βιοαισθητήρες  της εταιρείας που μπορούν με μια σταγόνα αίματος να προβλέψουν την πιθανότητα εμφράγματος . Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ήταν από τις πρώτες στον κόσμο που δημιούργησε μάσκα υψηλής προστασίας από τον κορονοϊό με ενσωματωμένο νανοφίλτρο που εγκλωβίζει τον κορονοϊό, ενώ συνεργάστηκε για τη δημιουργία ενός rapid test  υψηλής ευαισθησίας το οποίο καταγράφει και την ποσότητα του ιικού φορτίου του οργανισμού.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε μιλώντας στην έναρξη του Συνεδρίου ο Πρόεδρος του HOPE-A ( www.hope-a.gr) καθηγητής Στέργιος Λογοθετίδης η πρώτη ημέρα του Συνεδρίου είναι αφιερωμένη στη βιομηχανία των ηλεκτρονικών συσκευών και στις εφαρμογές της.

Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την προμήθεια 770 νέων, «πράσινων» λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

  • PDF

Ξεκινάει ο διεθνής ανοικτός ηλεκτρονικός δημόσιος διαγωνισμός «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης». Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μετά από δεκατρία χρόνια, προχωρά στη διαδικασία ανανέωσης, ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των αστικών λεωφορείων με οχήματα νέας τεχνολογίας φιλικότερα προς το περιβάλλον: ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά. «Έχουμε εργαστεί εντατικά τους τελευταίους μήνες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την κατάλληλη προετοιμασία της ένταξης των νέων λεωφορείων στους υφιστάμενους στόλους» δήλωσε ο κ. Κώστας Καραμανλής και τόνισε ότι «στο νέο διαγωνισμό περιλαμβάνονται περισσότερα από 300 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις πόλεις της Αθήνας και τις Θεσσαλονίκης, που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δύο πόλεις, σε σχέση με τα λεωφορεία με συμβατικά καύσιμα, θα αποτελούν αρκετά μεγάλο ποσοστό στο σύνολο του στόλου κι ένα από τα υψηλότερα της Ευρώπης». Συγκεκριμένα, πρόκειται για την προμήθεια 770 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 383.494.800,00 εκ. ευρώ. και όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής «υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ».


Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε 5 τμήματα-συμβάσεις, με τα εξής χαρακτηριστικά :
ΤΜΗΜΑ 1: Προμήθεια 100 απλών αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού
ΤΜΗΜΑ 2: Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI,
ΤΜΗΜΑ 3: Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ
ΤΜΗΜΑ 4: Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.
ΤΜΗΜΑ 5: Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.
Τα 770 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά το παραγόμενο μεταφορικό έργο, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεταφορών στην ποιότητα του αέρα και στο περιβάλλον συνολικά.


Στο ακόλουθο link είναι διαθέσιμη η προκήρυξη του διαγωνισμού.
https://diavgeia.gov.gr/decision/view/%CE%A980%CE%91465%CE%A7%CE%98%CE%9E-%CE%A8%CE%A1%CE%A8

 

 

Η e.GO παρουσιάζει το καινοτόμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στην Ελλάδα

  • PDF
  • Πρώτη παρουσίαση του μοντέλου e.GO Life και του concept βιωσιμότητάς του σε μία exclusive εκδήλωση στην Αθήνα
  • Παρουσίαση της ανατρεπτικής οικολογικής παραγωγής σε micro-factories και της νέας γενιάς αυτοκινήτων της εταιρείας
  • Έναρξη προπαραγγελιών μέσα στον Οκτώβριο με εκτιμώμενη παράδοση το τελευταίο τρίμηνο του 2022

Αθήνα, 6 Οκτωβρίου, 2021 – Η ανεξάρτητη γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, Next.e.GO Mobile SE, παρουσίασε το καινοτόμο και μοναδικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life κατά τη διάρκεια exclusive εκδήλωσης στην Αθήνα. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η e.GO ανακοίνωσε πως οι Έλληνες καταναλωτές σύντομα μπορούν να ξεκινήσουν τις προπαραγγελίες για το e.GO Life από το εργοστάσιο της Γερμανίας, το οποίο βρίσκεται ήδη σε παραγωγή, και αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2022.

 

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι πέρα από την παραγωγή του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα διεθνές Customer Experience Center και R&D για την έρευνα των επιπτώσεων των μπαταριών και του θερμού κλίματος στη χώρα. Παράλληλα, η εταιρεία αναπτύσσει τις υποδομές πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών, για να υποστηρίξει την επέκτασή της στην Ελλάδα.

 

Οι επισκέπτες της εκδήλωσης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά και να ενημερωθούν για ένα πραγματικά ανατρεπτικό concept: το e.GO Life, το βιώσιμο και ανθεκτικό, νέας γενιάς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Γεννημένο 3D και ηλεκτρικό, το e.GO Life αποτελεί τον τέλειο συνδυασμό ιδανικού αυτοκινήτου πόλης, ανθεκτικότητας και ολιστικής βιωσιμότητας. Το στιβαρό χωροδικτύωμα από αλουμίνιο και το εξαιρετικά ανθεκτικό εξωτερικό πολυμερές αμάξωμα προσδίδουν στο e.GO Life ανώτερη ασφάλεια, σημαντικά μεγαλύτερο κύκλο ζωής και χαμηλότερο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας.

 

Πίσω από το σχεδιασμό του αυτοκινήτου βρίσκεται η θρυλική ιταλική οικογένεια σχεδιαστών Spada, γνωστή για μερικά από τα πιο εμβληματικά designs εδώ και πολλές δεκαετίες. Ευρύχωρο με 4 καθίσματα, υψηλότερη θέαση και έξυπνο σχεδιασμό μπαταρίας, το e.GO Life έχει αυτονομία πόλης 220km και τελική ταχύτητα 122 km/h. Μπορεί να φορτιστεί σε συμβατικές πρίζες ή σε standard 11Kw wall box σε περίπου 2 ώρες, με βιώσιμο και οικονομικό τρόπο.

 

Ο Prof. Dr. Ulrich Hermann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Next.e.GO Mobile SE ο οποίος παρουσίασε μία ολοκληρωμένη επισκόπηση του αυτοκινήτου και της ανατρεπτικής ιδέας παραγωγής του μέσω micro factory, δήλωσε: «Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι για την έναρξη της πορείας μας στην Ελλάδα, με την παρουσίαση ενός ξεχωριστού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που ταιριάζει απόλυτα στην ελληνική αγορά και τον έντονο τρόπο ζωής της, ενώ παράλληλα θα συνεισφέρουμε στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας και απαλλαγής από εκπομπές ρύπων».

 

Η e.GO σύντομα θα ξεκινήσει και το Road Show της στην Ελλάδα, που θα περιλαμβάνει εκθέσεις αυτοκινήτων και δραστηριότητες σε κεντρικά σημεία της πόλης. Στα σημεία έκθεσης, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν το αυτοκίνητο, να πραγματοποιήσουν test-drive και να υποβάλλουν την προπαραγγελία τους.

 

Ανακαλύψτε περισσότερα για την e.GO Mobile στο https://e-go-mobile.com/en

 

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar