joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sun10172021

Υβριδικά Συστήματα

Η Siemens Mobility και η Continental θα προμηθεύουν ηλεκτρική ενέργεια σε φορτηγά σε όλη την Ευρώπη από εναέριες γραμμές

  • PDF
  • Η Siemens Mobility και η Continental συνεργάζονται για την κατασκευή παντογράφων για φορτηγά


  • Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Μεταφορών στη Γερμανία συνιστά τον eHighway για 4.000 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου

Η Siemens Mobility και η Continental Engineering Services (CES) θα συνεργαστούν μελλοντικά για την ανάπτυξη και την κατασκευή παντογράφων για φορτηγά. Η τεχνολογία eHighway της Siemens Mobility τροφοδοτεί φορτηγά με ηλεκτρική ενέργεια μέσω εναέριων γραμμών. Η συνεργασία στοχεύει στην ηλεκτροδότηση βασικών τμημάτων του δικτύου αυτοκινητόδρομων της Γερμανίας με εναέριες γραμμές και, συνεπώς, στη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 από τα φορτηγά. Η νέα συνεργασία συνδυάζει τεχνογνωσία από δύο τεχνολογικούς κόσμους: η Siemens Mobility είναι ειδικός στην ηλεκτροκίνηση σιδηροδρόμων, ενώ η Continental Engineering Services είναι πάροχος υπηρεσιών ανάπτυξης και παραγωγής για τεχνολογίες αυτοκινήτων. Οι δύο εταιρείες θα συνδυάσουν την τεχνογνωσία τους για να επιτύχουν τη γρήγορη παραγωγή παντογράφων για φορτηγά.

 

«Οι εμπορευματικές μεταφορές μέσω αυτοκινητοδρόμων διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Στη Γερμανία, αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο όλων των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών. Οι κατασκευαστές φορτηγών υλοποιούν διάφορες ιδέες για να μειώσουν αυτή την επιβάρυνση. Με τον eHighway, η Siemens Mobility έχει ήδη αναπτύξει μια τεχνολογία έτοιμη προς χρήση ώστε οι μεταφορές των φορτηγών να είναι ενεργειακά και οικονομικά αποδοτικές και χωρίς να εκπέμπουν CO2. Η ίδια τεχνολογία μπορεί να συνδυαστεί με άλλα συστήματα κίνησης και να γίνει η βάση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής σε αυτόν τον τομέα», λέει ο Michael Peter, CEO της Siemens Mobility.

 

Στον eHighway, τα φορτηγά μπορούν να λειτουργούν πλήρως με ηλεκτρική ενέργεια και ταυτόχρονα να φορτίζουν τις μπαταρίες τους χωρίς να χρησιμοποιούν καύσιμο. «Στη CES, εφαρμόζουμε την αρχή της ηλεκτροδότησης σιδηροδρόμων στον αυτοκινητόδρομο. Οι παντογράφοι θα αναπτυχθούν περαιτέρω και θα κατασκευαστούν για να πληρούν τα πρότυπα της αυτοκίνησης. Η συνεργασία μεταξύ της Siemens Mobility και της Continental Engineering Services σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη κλιματικά ουδέτερων εμπορευματικών μεταφορών», εξηγεί ο Dr. Christoph Falk-Gierlinger, CEO της CES.

 

Η ειδοποιός διαφορά με τον eHighway είναι ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν ολόκληροι οι αυτοκινητόδρομοι. Η «Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον της Κινητικότητας», μια πρωτοβουλία καινοτομίας του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών, συνιστά έως το 2030 να εξοπλιστούν 4.000 χιλιόμετρα συστημάτων τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια μέσω εναέριων γραμμών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η κατανάλωση περίπου δύο τρίτων της κατανάλωσης καυσίμου σε μεγάλες αποστάσεις πραγματοποιείται στα 4.000 από τα 13.000 χιλιόμετρα του δικτύου αυτοκινητόδρομου με τη μεγαλύτερη χρήση. Εάν αυτός ο πυρήνας δικτύου μπορεί να ηλεκτροδοτηθεί και τα φορτηγά που κινούνται στις διαδρομές με ηλεκτρικούς κινητήρες (μπαταρία, υβριδικά, υδρογόνο) μπορούν να τροφοδοτούνται εύκολα με ηλεκτρική ενέργεια, αυτό θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία του κλίματος.

 

Ο eHighway της Siemens Mobility δοκιμάζεται επί του παρόντος σε τρεις δημόσιες διαδρομές στη Γερμανία: στον αυτοκινητόδρομο Α5 στην πολιτεία της Έσσης μεταξύ του κόμβου Zeppelinheim/Cargo City Süd στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης και Darmstadt/Weiterstadt, στην πολιτεία Schleswig-Holstein στον αυτοκινητόδρομο Α1 μεταξύ των κόμβων Reinfeld και Lübeck, και στον ομοσπονδιακό αυτοκινητόδρομο B462 στην πολιτεία Μπάντεν-Βυρτεμβέργη μεταξύ Kuppenheim και Gaggenau. Οι δοκιμές πεδίου του eHighway χρηματοδοτούνται από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Περιβάλλοντος, Διατήρησης της Φύσης και Πυρηνικής Ασφάλειας. Επιπλέον, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών υποστηρίζει την περαιτέρω χρήση των εναέριων γραμμών για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων στα λεγόμενα cluster καινοτομίας και σκοπεύει να ξεκινήσει πιλοτικά τη λειτουργία μεγάλων συστημάτων έως το 2023. Η Siemens Mobility και η CES σχεδιάζουν να δημιουργήσουν το κύριο σύστημα εναέριας τροφοδοσίας για φορτηγά στην Ευρώπη.

 

Χαιρετισμός του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη στο συνέδριο: «Υδρογόνο Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη»

  • PDF

Χαιρετισμό στο συνέδριο «Υδρογόνο: Μια Ευκαιρία για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη» που διοργάνωσε το υπό ίδρυση δίκτυο πόλεων «ΗΛΕΚΤΡΟΝ», μια πρωτοβουλία για την προώθηση των βιώσιμων αστικών μεταφορών και της ασφαλούς κινητικότητας, απηύθυνε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής:

«Το θέμα της σημερινής συζήτησης για το Υδρογόνο αποτυπώνει αυτό που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ακουγόταν κυρίως σε ένα στενό πλαίσιο επιστημονικών κύκλων: τις πολλές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η χρήση του υδρογόνου στην οικονομική πρόοδο και στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Και είναι ελπιδοφόρο, που σε ένα τέτοιο δύσκολο και σημαντικό πλάνο, η Τοπική Αυτοδιοίκηση επέλεξε να πρωτοπορεί.

Αναφέρομαι ιδιαίτερα στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης που κατάφεραν τα προηγούμενα χρόνια να εκπονήσουν ολοκληρωμένα σχέδια για την εφαρμογή των τεχνολογιών του υδρογόνου, απορροφώντας σχετικές  ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.

Η προσπάθεια αυτή γίνεται σήμερα περισσότερο οργανωμένη μέσα από το «ΗΛΕΚΤΡΟΝ», το «Δίκτυο πόλεων για την προώθηση των βιώσιμων καθαρών μεταφορών και της ασφαλούς κινητικότητας».

Ευελπιστούμε ότι αυτή η πρωτοβουλία θα κινητοποιήσει ακόμη περισσότερες δυνάμεις και θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, που σχεδιάζονται για τα επόμενα χρόνια και θα προσφέρουν χρηματοδοτικά εργαλεία για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών.

Και οι ΟΤΑ θα πρέπει να είναι έτοιμοι.

Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις περιφερειακές κρατικές ενισχύσεις, που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2022, αναμένεται να δημιουργήσουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη πράσινων υποδομών, στις οποίες περιλαμβάνεται το υδρογόνο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις

και έχει τη βούληση να καταρτίσει το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την εφαρμογή των νέων καθαρών τεχνολογιών.

Ο συντονισμός μίας τέτοιας προσπάθειας οδηγεί άλλωστε στον βασικό κοινοτικό στόχο των καθαρών μεταφορών, όπως επίσης στην ανάπτυξη μίας νέας οικονομίας με πολλές προοπτικές και αξιόλογες νέες ευκαιρίες απασχόλησης.

Εμείς, θα φροντίσουμε να προβούμε στις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις, όσον αφορά τον τομέα των μεταφορών, για την πλήρη αξιοποίηση όλων αυτών των χρηματοδοτικών εργαλείων και την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών, επιταχύνοντας την πορεία της Ελλάδας προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών, προάγοντας μία μορφή σύγχρονης οικονομίας.

Ας δούμε όμως την εικόνα που υπάρχει σήμερα.

Αναμένοντας τον χαρακτηρισμό του υδρογόνου ως καύσιμο μεταφορών στην χώρα μας, που αποτελεί το πρώτο βήμα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα κληθεί να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που άπτονται της χρήσης του νέου καυσίμου.

Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται:

-    Σταθμοί ανεφοδιασμού οχημάτων, δηλαδή πρατήρια υδρογόνου

-    Προδιαγραφές των εγκαταστάσεων

-    Προδιαγραφές ασφαλείας

-    Ταξινόμηση και τεχνικός έλεγχος οχημάτων υδρογόνου και φυσικά,

-    Τεχνική Υποστήριξη, που σημαίνει εξειδικευμένα συνεργεία και τεχνίτες που να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις να ελέγχουν και να επισκευάζουν αυτά τα οχήματα

Γιατί δεν αρκεί κάποιος να χρησιμοποιεί ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. Πρέπει να εξασφαλίζεται και η υποστήριξη του οχήματος σε όλη τον κύκλο ζωής του.

Και φυσικά, η υδρογονοκίνηση δεν αφορά μόνο στις οδικές μεταφορές, αλλά και τον σιδηρόδρομο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωρίζει λοιπόν τον οδικό χάρτη που θα πρέπει να ακολουθήσει για να διευκολύνει την υδρογονοκίνηση, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται κάτι περισσότερο.

Η εξειδικευμένη γνώση και η εμπειρία του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος.

Γι΄ αυτό τον σκοπό το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να συνεργαστεί με τον Δημόκριτο σε αυτή την πορεία, καθώς είναι ήδη ο Εθνικός Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Υδρογόνο.

Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά ηλιακά και αιολικά πεδία για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Χρειαζόμαστε γνώση, σχέδιο και όραμα και στρατηγική ώστε να επιτύχουμε και αυτόν το στόχο.»

Σε ερώτηση σχετικά με το πως θα μπορούσαν να εξειδικευτούν οι δράσεις του  Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά στη χρήση του Υδρογόνου στις μεταφορές, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τα εξής:

«Από τη στιγμή που θα ανοίξει ο δρόμος για τη χρήση του Υδρογόνου στις Μεταφορές, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να αναπτύξει ένα πλήρες θεσμικό πλαίσιο ώστε να αναπτυχθεί η χρήση του καυσίμου σταδιακά και με βάση τις ευρωπαϊκές προοπτικές.

Καταρχάς, αυτό συνεπάγεται τη διάθεση του συγκεκριμένου καυσίμου μεταφορών στα διευρωπαϊκά δίκτυα, στο σιδηροδρομικό δίκτυο και στη συνέχεια, στις αστικές μεταφορές.

Και αυτή η ιεράρχηση εξηγείται ως εξής. Τα πρώτα πρατήρια θα πρέπει να αναπτυχθούν στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη μετακίνηση των οχημάτων.

Δηλαδή, ένα όχημα που έρχεται από το εξωτερικό δεν γίνεται να έχει εφοδιαστεί με υδρογόνο σε χώρα της αλλοδαπής και όταν περάσει τα ελληνικά σύνορα να μην υπάρχει δυνατότητα ανεφοδιασμού. Πρέπει να μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του.

Σε δεύτερο στάδιο, απαιτείται η κάλυψη του ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου τα οποία θα χρησιμοποιούν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Κάποιες χώρες έχουν ήδη προγραμματίσει να θέσουν σύντομα σε τροχιά τρένα υδρογόνου.

Στις αστικές μεταφορές, ένα σημαντικό πεδίο. Σε πρώτη φάση, το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα οχήματα ειδικών χρήσεων που διαθέτουν Δήμοι και Περιφέρειες, όπως πχ απορριμματοφόρα, σκούπες και στη συνέχεια,

γιατί όχι στο μέλλον, και στις δημοτικές συγκοινωνίες.

Ειδικά τα απορριμματοφόρα, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι πιο εύκολο να διαμορφωθούν μικροί σταθμοί ανεφοδιασμού στους χώρους στάθμευσης τους, αφού είναι εκ των προτέρων γνωστές με ακρίβεια οι χιλιομετρικές αποστάσεις που διανύουν.

Η χρήση του καυσίμου για τα απορριμματοφόρα έχει και ένα άλλο όφελος, ότι τα οχήματα κινούνται αθόρυβα, συνεπώς περιορίζεται η ηχορύπανση κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες.

Θα ήθελα να τονίσω ότι σε όλο αυτό το εγχείρημα, το οποίο απαιτεί εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές και προηγμένη επιστημονική γνώση θα βρίσκεται στο πλευρό μας ο Δημόκριτος.

Και θα είναι ίσως η πρώτη φορά που ένα Εθνικό Κέντρο Έρευνας θα διοχετεύσει απευθείας την τεχνογνωσία του στο Δημόσιο Τομέα για τη σωστή διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου.»

ΔΕΠΑ: Ενεργειακή μετάβαση μέσω των τεχνολογιών υδρογόνου

  • PDF

Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ενεργειακή μετάβαση μέσω των τεχνολογιών υδρογόνου

 

Εξαιρετικής σημασίας υπήρξε η προηγούμενη εβδομάδα για τις τεχνολογίες υδρογόνου και το Ελληνικό ενεργειακό σύστημα. Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 5 Μαΐου, κατατέθηκε η εθνική πρόταση «White Dragon» στην ελληνική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) Υδρογόνου από μία ομάδα εταιριών στην οποία συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας.

Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ως συντονιστής του έργου, σε συνεργασία με την Advent Technologies, την Damco Energy (Όμιλος Κοπελούζου), τη ΔΕΗ, τον ΔΕΣΦΑ, τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, την Motor Oil, την Σωληνουργεία Κορίνθου, τον TAP και την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ υπέβαλαν, προς την Ελληνική Κυβέρνηση και την Ε.Ε., την επενδυτική πρότασή τους, συνολικού ύψους άνω των 8 δισ. Ευρώ, για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου, ολοκληρωμένου έργου πράσινου υδρογόνου στην Ελληνική επικράτεια, που καλύπτει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας του υδρογόνου.

Το «White Dragon» έχει την έμπρακτη υποστήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και αποτελεί την εξέλιξη της αρχικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το Σεπτέμβριο του 2019 στις Βρυξέλλες, του Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεώργιου Κασαπίδη. Έχει επίσης την υποστήριξη σε περιφερειακό επίπεδο του Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας.

Ο πυρήνας του έργου βασίζεται στη σταδιακή αντικατάσταση των λιγνιτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της Δυτικής Μακεδονίας και τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας με τελικό στόχο την απανθρακοποίηση του ενεργειακού μείγματος της χώρας. Το έργο «White Dragon» θα χρησιμοποιήσει ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια σε μεγάλη κλίμακα (GW) για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης στη Δυτική Μακεδονία. Το υδρογόνο, στη συνέχεια, θα αποθηκεύεται άμεσα (βραχυπρόθεσμη αποθήκευση υδρογόνου) και έμμεσα (διοχέτευση στον αγωγό φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ) και, μέσω κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας, θα προσφέρει στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας ηλεκτρική ενέργεια ως μία σταθερή μονάδα βάσης συμπαραγωγής πράσινης ενέργειας και θερμότητας. Η παραγόμενη θερμότητα, ως παραπροϊόν της παραγωγής πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, αρχικά θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά στα δίκτυα τηλεθερμάνσεων της Δυτικής Μακεδονίας και μελλοντικά σε άλλες εφαρμογές που απαιτούν θερμότητα ή/και ψύξη (βιομηχανίες, data centers, θερμοκήπια κ.λπ.).

Επιπλέον, βασικός στόχος του έργου «White Dragon» αποτελεί η ανάπτυξη, από τις συνεργαζόμενες εταιρίες, ενός ολοκληρωμένου Βιομηχανικού Ερευνητικού Κέντρου Υδρογόνου, στο πλαίσιο του Κόμβου Υδρογόνου Υψηλής Τεχνολογίας, Έρευνας, Ανάπτυξης & Καινοτομίας που θα δημιουργηθεί στη Δυτική Μακεδονία.

Ιδιαίτερα σημαντική, τέλος, είναι και η σκοπούμενη αναβάθμιση και κεφαλαιοποίηση των υφιστάμενων ενεργειακών υποδομών (ηλεκτρικά δίκτυα και αγωγοί φυσικού αερίου). Πρωτίστως οι αγωγοί φυσικού αερίου θα χρησιμοποιηθούν τόσο για την μεταφορά του πράσινου υδρογόνου για άλλες χρήσεις, όσο και για την έμμεση αποθήκευσή του. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί, η δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου για Ενεργειακό Συμψηφισμό (Energy Net Metering), ως μία επιλογή μετάβασης έως την πλήρη ανάπτυξη της οικονομίας του υδρογόνου. Για την επιτάχυνση αυτής της ανάπτυξης, στο πλαίσιο του «White Dragon», αρχικά θα γίνει προετοιμασία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ), ώστε να μπορεί να δεχθεί αυξανόμενα ποσοστά υδρογόνου, που θα μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα του καυσίμου και θα βοηθήσουν στο ξεκίνημα της αγοράς του υδρογόνου.

Στη συνέχεια, θα υλοποιηθεί μελέτη και κατασκευή ενός αποκλειστικού αγωγού μεταφοράς υδρογόνου στην Ελλάδα (hydrogen backbone pipeline), καθώς και η υλοποίηση των πρώτων έργων υδρογόνου για τον κλάδο των μεταφορών (απορριμματοφόρα, φορτηγά, τραίνα, αυτοκίνητα) με τις κατάλληλες υποδομές για τους σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου (HRS) και την οδική μεταφορά και διανομή του. Ο αποκλειστικός αγωγός μεταφοράς υδρογόνου θα  προσφέρει δυνατότητες διασύνδεσης των αποκεντρωμένων μονάδων παραγωγής πράσινου υδρογόνου με τους μεγάλους τελικούς  καταναλωτές (διυλιστήρια, βιομηχανικές μονάδες, κ.λπ.) ώστε να τους βοηθήσει να «πρασινίσουν» τις παραγωγικές τους διαδικασίες, αλλά και τις δυνατότητες διασύνδεσης με αντίστοιχα συστήματα γειτονικών χωρών. Τέλος, μέσω του ολοκληρωμένου έργου «White Dragon» θα διερευνηθεί η δυνατότητα μεταφοράς και η εξαγωγής υδρογόνου μέσω του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου TAP, που ήδη συνδέει την Ελλάδα με τις ευρωπαϊκές αγορές.

Τα βασικά στοιχεία του ολοκληρωμένου έργου «White Dragon» είναι:

Συνολικό κόστος επένδυσης: 8,063 δισ. €
Διάρκεια έργου: 2022 – 2029 (φάσεις R&D, FID και ΕΕΤ)
Παραγωγή υδρογόνου: 250.000 τόνοι/έτος*
Υδρογόνο για άλλες χρήσεις: 58.000 έως 71.000 τόνοι/έτος
Εξοικονόμηση CO2: 11,5 εκατομμύρια τόνοι/έτος
Δημιουργία θέσεων εργασίας: 18.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 29.500 έμμεσες

*Το ανανεώσιμο υδρογόνο θα διοχετευθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στους αγωγούς

Εκ μέρους των εταιριών που συμμετέχουν στο «White Dragon», ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας, Κωνσταντίνος Ξιφαράς, δήλωσε: «Το έργο «White Dragon», που συντονίζει η ΔΕΠΑ Εμπορίας, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία και την ανάπτυξη τεχνολογιών υδρογόνου στην Ελλάδα. Θα αποτελέσει υπόδειγμα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς θα έχει μείζον θετικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα. Αναμένεται να προσελκύσει σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο των καθαρών τεχνολογιών, θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό νέων βιώσιμων θέσεων εργασίας, θα καταστήσει τη χώρα πρωτοπόρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη στις τεχνολογίες υδρογόνου και θα αναδείξει τη Δυτική Μακεδονία ως πρότυπο για τη διαδικασία δίκαιης μετάβασης στις καθαρές τεχνολογίες.»

 

Η MYTILINEOS επενδύει σε «πράσινα» καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

  • PDF

Η MYTILINEOS (RIC: MYTr.AT, Bloomberg: MYTIL.GA, ADR: MYTHY US) μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Engineering Solutions - SES), ανακοινώνει τη συνεργασία της με την εταιρεία τεχνολογίας Selcoms-i που δραστηριοποιείται στον τομέα Διαχείρισης Ενέργειας προσφέροντας λύσεις μεταξύ άλλων και στον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων (βιολογικά καύσιμα / βιώσιμα συμπληρώματα καυσίμων).

Με βασική στόχευση την ανάδειξη βιώσιμων και περιβαλλοντικά φιλικών λύσεων, η συνεργασία προβλέπει την αποκλειστική χρήση και αξιοποίηση του BOOSTplus, ενός καινοτόμου και 100% «πράσινου» καυσίμου. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «βιολογικό» ενισχυτικό καυσίμου, με περιεκτικότητα 97% σε φοινικέλαιο, χωρίς προσθήκη συνθετικών χημικών. Το BOOSTplus πληροί όλες τις διεθνείς προδιαγραφές καυσίμων και βιοκαυσίμων και έχει τη δυνατότητα, όταν προστίθεται σε κινητήρες πετρελαίου να βελτιώνει σημαντικά την απόδοσή τους με αισθητή μείωση των εκπομπών CO2 λόγω αποδοτικότερης καύσης. Παράλληλα, μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων, βελτιστοποιεί τη χρήση του καυσίμου και αυξάνει τον χρόνο ζωής του κινητήρα, μειώνοντας τα λειτουργικά έξοδα και κατά συνέπεια επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακας.

Η MYTILINEOS, στο πλαίσιο των δεσμεύσεών της για μείωση των συνολικών άμεσων και έμμεσων εκπομπών CO2 κατά τουλάχιστον 30% έως το 2030, και την επίτευξη ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2050 στο σύνολο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, επιδιώκει συνεργασίες που είναι ευθυγραμμισμένες με τη στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη και έχουν πολλαπλά οφέλη σε κάθε πτυχή της δραστηριότητάς της. Ενδεικτικά, η χρήση του BOOSTplus μπορεί να επεκταθεί:

  • σε όλες τις εργοταξιακές εγκαταστάσεις (όπου χρησιμοποιείται πετρέλαιο ως καύσιμο).
  • στις εγκαταστάσεις της ΜΥΤILINEOS (όπου υφίστανται καυστήρες πετρελαίου)
  • αλλά και σε πετρελαιοκίνητα οχήματα της εταιρείας

Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της συνεργασίας με την Selcoms-i θα αναζητηθούν οι βέλτιστοι τρόποι προώθησης του πρωτοποριακού αυτού καυσίμου, που μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά σε εταιρείες, αλλά και σε φορείς – δημόσιους και ιδιωτικούς - που επιδιώκουν να συμβάλουν στη καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε:

κα. Αντιγόνη Φάκου: Γραφείο Τύπου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Τηλ. 210-6877346 | Fax 210-6877400 | E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

MYTILINEOS:

H Εταιρεία MYTILINEOS κατέχει ηγετική θέση στους τομείς Μεταλλουργίας, Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου, Ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών & Αποθήκευσης Ενέργειας και Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1990, είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με ενοποιημένο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 1,9 δισ. ευρώ και απασχολεί περισσότερους από 3.850  άμεσους και έμμεσους εργαζόμενους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

www.mytilineos.gr | Facebook | Twitter | YouTube | LinkedIn

SELCOMS-i:

Η Εταιρεία Selcoms-I παρέχει ενεργειακές υπηρεσίες αιχμής και δραστηριοποιείται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Ιρλανδία. Τα τελευταία 7 χρόνια αναπτύσσει σειρά λύσεων για τη μείωση της κατανάλωσης των ορυκτών καυσίμων, όπως το βιολογικό ενισχυτικό καυσίμου BOOSTplus και το υβριδικό σύστημα Hybrid Managed Power. To BOOSTplus έχει δοκιμασθεί επιτυχώς σε μια σειρά δοκιμών σε οδικές και θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκοντας εφαρμογή στους τομείς των μεταφορών, της ναυτιλίας, των κατασκευών και της εξόρυξης ορυκτών καυσίμων και μετάλλων.

http://www.selcoms-i.com/ | Facebook | Twitter | LinkedIn


Η MYTILINEOS και η NextChem του ομίλου Maire Tecnimont συμφώνησαν σε μια μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου στην Ιταλία

  • PDF
  • Η Συμφωνία αφορά στην εκτέλεση των απαραίτητων μελετών για την αξιολόγηση κατασκευής μονάδας  παραγωγής «πράσινου» υδρογόνου με βάση την ηλεκτρόλυση

  • Το έργο θα περιλαμβάνει τη μετατροπή ισχύος, που παράγεται από φωτοβολταϊκό έργο της MYTILINEOS, σε «πράσινο» υδρογόνο

  • Η NextChem θα συμμετέχει στην διεξαγωγή των μελετών ως συνεργάτης για το έργο

Αθήνα, Ελλάδα / Μιλάνο, Ιταλία - 20 Μαΐου 2021 - Η MYTILINEOS (RIC: MYTr.AT, Bloomberg: MYTIL.GA, ADR: MYTHY US) μέσω του Τομέα Ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών & Αποθήκευσης Ενέργειας (RSD), και η NextChem, θυγατρική του ομίλου Maire Tecnimont S.p.A., υπέγραψαν σήμερα συμφωνία που δρομολογεί τις απαραίτητες μελέτες και διαδικασίες για την κατασκευή μονάδας «πράσινου» υδρογόνου, μέσω ηλεκτρόλυσης, στην Ιταλία.

Η MYTILINEOS, μέσω του Τομέα RSD, κατέχει ηγετική θέση στην ανάπτυξη, κατασκευή και λειτουργία φωτοβολταϊκών και υβριδικών έργων μεγάλης κλίμακας, και στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες συνολικής εγκατεστημένης ισχύος άνω των 1 GW. Η NextChem, θυγατρική της Maire Tecnimont, δραστηριοποιείται στον τομέα «πράσινης» χημείας και «πράσινων» τεχνολογιών για την ενεργειακή μετάβαση.

Βάσει της Συμφωνίας, ο Τομέας RSD της MYTILINEOS θα αξιοποιήσει την εξειδίκευση της NextChem και του Ομίλου Maire στις τεχνολογίες υδρογόνου, για να αναπτυχθεί στον εν λόγω τομέα.

Το Έργο δύναται να μετατρέπει την παραγόμενη ενέργεια από μια φωτοβολταϊκή μονάδα MYTILINEOS σε «πράσινο» υδρογόνο και να παρέχει στους τοπικούς αποδέκτες έναν εναλλακτικό φορέα ενέργειας με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, που συμβάλλει ουσιαστικά και δυναμικά στην απολιγνιτοποίηση ακόμη και των πιο δύσκολων βιομηχανικών τομέων. Η MYTILINEOS σκοπεύει να επεκτείνει την πρακτική αυτή και σε άλλες φωτοβολταϊκές μονάδες.

Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Tecnimont και NextChem, σχολίασε: «Η NextChem είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη «πράσινης» οικονομίας με βάση το υδρογόνο: έχουμε στο χαρτοφυλάκιό μας τέσσερις τεχνολογικές λύσεις για την παραγωγή υδρογόνου, με διαφορετικά επίπεδα έντασης άνθρακα. Μεταξύ αυτών, το «πράσινο» υδρογόνο είναι το πιο φιλόδοξο από οικονομική και περιβαλλοντική άποψη και εργαζόμαστε ήδη πάνω σε αυτό, τόσο στην Ιταλία όσο και στο εξωτερικό. Η εν λόγω συνεργασία με τη MYTILINEOS είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα και μας δίνει την ευκαιρία να αναδείξουμε τα οφέλη μιας προσέγγισης, η οποία στοχεύει στη δημιουργία ολοκληρωμένων πλατφορμών με μονάδες παραγωγής ενέργειας με σκοπό την ενεργειακή μετάβαση».

Ο Νίκος Παπαπέτρου, Γενικός Διευθυντής του Τομέα Ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών και Αποθήκευσης Ενέργειας (RSD), δήλωσε: «Η Ιταλία αποτελεί μία από τις βασικές μας αγορές στην Ευρώπη και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ξεκινάμε την ανάπτυξη του πρώτου μας πιλοτικού έργου «πράσινου» υδρογόνου στη χώρα, σε συνεργασία με την NextChem. Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο σε όλες τις χώρες όπου αναπτύσσουμε ΑΠΕ αυτήν τη στιγμή. Έχουμε το προνόμιο να συμβάλλουμε στη στρατηγική παραγωγής ενέργειας «πράσινου» υδρογόνου, που έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως ως ένας από τους κύριους πυλώνες της ενεργειακής εξέλιξης. Η προώθηση της ανάπτυξης του «πράσινου» υδρογόνου αποτελεί απτή απόδειξη της δέσμευσής μας να επιταχύνουμε την ενεργειακή μετάβαση και την απολιγνιτοποίηση».

Η ανάπτυξη της ικανότητας της μονάδας, όσον αφορά στην παραγωγή «πράσινου» υδρογόνου, αποτελεί βασική προτεραιότητα, τόσο για την Ιταλία όσο και για την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να συμβάλει στους ευρωπαϊκούς στόχους σχετικά με το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση σε αστικούς και βιομηχανικούς τομείς.

για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε:

κα. Αντιγόνη Φάκου: Γραφείο Τύπου ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Τηλ. 210-6877346 | Fax 210-6877400 | E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. .

 

MYTILINEOS:

H Εταιρεία MYTILINEOS κατέχει ηγετική θέση στους τομείς Μεταλλουργίας, Ηλεκτρικής Ενέργειας & Φυσικού Αερίου, Ανάπτυξης Ανανεώσιμων Πηγών & Αποθήκευσης Ενέργειας και Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1990, είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με ενοποιημένο κύκλο εργασιών που ξεπερνά τα 1,9 δισ. ευρώ και απασχολεί περισσότερους από 3.850  άμεσους και έμμεσους εργαζόμενους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

www.mytilineos.gr | Facebook | Twitter | YouTube | LinkedIn

Maire Tecnimont S.p.A.

Η Maire Tecnimont S.p.A. είναι εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, επικεφαλής ενός βιομηχανικού ομίλου, ο οποίος ηγείται της παγκόσμιας αγοράς μετατροπής φυσικών πόρων (μηχανολογική μονάδα κατάντη πετρελαίου και φυσικού αερίου με τεχνολογική και εκτελεστική εξειδίκευση). Η θυγατρική της, NextChem, δραστηριοποιείται στον τομέα των «πράσινων» χημικών και τεχνολογιών για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης.  Ο Όμιλος Maire Tecnimont δραστηριοποιείται σε περίπου 45 χώρες, μέσω 50 εν λειτουργία εταιρειπών που απασχολούν περίπου 9.000 άτομα.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.mairetecnimont.it www.nextchem.com


ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για τον «Υβριδικό Σταθμό Αμαρίου Ρεθύμνου»

  • PDF

Στην έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου «Υβριδικός Σταθμός Αμαρίου Ρεθύμνου» που προωθεί η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ προχώρησε πρόσφατα με απόφασή του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Δέλτα Τεχνική και Climaveneta : ενεργειακή εξοικονόμηση σε μεγάλη ξενοδοχειακή επένδυση στην Κέρκυρα

  • PDF

Η ώρα της ενεργειακής εξοικονόμησης στα ξενοδοχεία έφτασε. O όμιλος Δέλτα Τεχνική, αποκλειστικός εισαγωγέας στην Ελληνική αγορά των αντλιών θερμότητας και ψυκτικών συγκροτημάτων Climaveneta της Mitsubishi Electric Hydronics & IT Cooling Systems (Melcohit) ανέλαβε την εισαγωγή και παράδοση 7 αντλιών θερμότητας και 31 κλιματιστικών μονάδων σε σύνθετο τουριστικό κατάλυμα (ΣΤΚ) στις Μπενίτσες της Κέρκυρας.

Η ΤΕΡΝΑ ξεκινά ενεργειακές επενδύσεις 780 εκ. ευρώ σε Αμφιλοχία - Κρήτη

  • PDF

Τα έργα της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ στον Δήμο Αμφιλοχίας και στην Κρήτη (Νομοί Ρεθύμνου και Λασιθίου) συγκεντρώνουν όλα τα πλεονεκτήματα των μεγάλων υδροηλεκτρικών, καθώς συνιστούν επενδύσεις με υψηλή εγχώρια προστιθέμενη αξία, που δημιουργούν εκατοντάδες άμεσες θέσεις εργασίας και πολλές επιπλέον έμμεσες, αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού αναγλύφου σε περιοχές με μικρή εναλλακτική οικονομική δραστηριότητα και - κυρίως - καθιστούν δυνατή την απρόσκοπτη αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ (αιολικής και φωτοβολταϊκής ενέργειας ) στο παραγόμενο ενεργειακό μείγμα της χώρας, με όλα τα οφέλη, οικονομικά και κλιματικά που προκύπτουν από αυτήν.

Τέρνα Ενεργειακή: Σύμβαση για κατασκευή υβριδικού σταθμού

  • PDF

Στην υπογραφή σύμβασης με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Δυτικής Κρήτης (ΟΑΔΥΚ), με αντικείμενο τη Μελέτη, Χρηματοδότηση, Κατασκευή και Εκμετάλλευση Υβριδικού Σταθμού παραγωγής ενέργειας, εγγυημένης ισχύος 50 MW, στο Φράγμα Ποταμών του Δήμου Αμαρίου στο Νομό Ρεθύμνου, προχώρησε το περασμένο έτος η εταιρεία Τέρνα Ενεργειακή.

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar