fbpx

Αυτοκίνητο: Αποδοτικό σύστημα ηλεκτροκίνησης φέρει η νέα BMW iX1 eDrive20

Η BMW συνεχίζοντας να κινείται στη λεωφόρο της ηλεκτροκίνησης παρουσιάζει μία ακόμη αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή της BMW X1, του νέου της premium και compact SUV (ή όπως οι ίδιοι οι Γερμανοί λένε: Sports Activity Vehicle / SAV). Η BMW iX1 eDrive20 διαθέτει ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 150 kW/204 hp (με προσωρινή αύξηση ισχύος) και έχει αυτονομία 430 έως 475 χλμ. (προσωρινές τιμές κατά το πρότυπο WLTP) καθώς η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κυμαίνεται μεταξύ 17,2 και 15,4 kWh/100 χλμ.

Αποδοτικό σύστημα κίνησης

Όπως διαβάζουμε στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο που δόθηκε στη δημοσιότητα, η νέα BMW iX1 eDrive20 χρησιμοποιεί την τρέχουσα τεχνολογία “BMW eDrive” πέμπτης γενιάς, όπως όλα τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός άξονα και προσφέρει την άμεσα διαθέσιμη μέγιστη ροπή των 247 Nm σε συνδυασμό, όπως ήδη αναφέραμε, τη μέγιστη ισχύ των 150 kW/204 hp. Το πλήρως ηλεκτρική compact SUV της BMW χρειάζεται 8,6 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 km/h.

Η μπαταρία υψηλής τάσης, η οποία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του οχήματος, διαθέτει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και έχει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο 64,7 kWh. Ο ενσωματωμένος φορτιστής της νέας BMW iX1 eDrive20 επιτρέπει φόρτιση AC με έως και 11 kW, στάνταρ, με τη μπαταρία υψηλής τάσης να φτάνει από το 0 στο 100% της χωρητικότητάς της μέσα σε 6,5 ώρες. Προαιρετικά διατίθεται τριφασική φόρτιση AC με ισχύ έως 22 kW, που μειώνει το χρόνο φόρτισης σε 3 ώρες και 45 ώρες. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με συνεχές ρεύμα (DC), σε σταθμό ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 130 kW. Σε αυτήν την περίπτωση η μετάβαση από το 10 στο 80% της χωρητικότητάς της, μέσα σε 29 λεπτά.

Οι μειωμένοι χρόνοι φόρτισης οφείλονται, μεταξύ άλλων, στο λογισμικό φόρτισης, καθώς η ισχύς φόρτισης μπορεί να ελέγχεται πολύ συγκεκριμένα κατά την τροφοδοσία της μπαταρίας. Επιπλέον, η προληπτική θερμική διαχείριση εξασφαλίζει ότι η θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης ελέγχεται έγκαιρα, πριν από τη στάση σε σταθμό ταχείας φόρτισης. Όταν το σύστημα πλοήγησης είναι ενεργό, η θερμοκρασία της μπαταρίας ελέγχεται αυτόματα πριν από μια προγραμματισμένη στάση φόρτισης. Η προετοιμασία της μπαταρίας μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί χειροκίνητα από τον οδηγό του αυτοκινήτου ανά πάσα στιγμή.

Πλούσιος εξοπλισμός

Η νέα BMW iX1 eDrive20 προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού, όπως σύστημα πλοήγησης BMW Maps, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, πολυάριθμα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, Parking Assistant με κάμερα υποβοήθησης οπισθοπορείας και πολλές καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες. Το νέο BMW iDrive με “QuickSelect” και το νέο BMW Operating System 9 περιλαμβάνεται επίσης στο βασικό εξοπλισμό.

Αυτό επιτρέπει ένα ευρύτερο φάσμα ψηφιακού περιεχομένου για ενημέρωση και ψυχαγωγία, ταχύτερους κύκλους ενημέρωσης για λειτουργίες over-the-air, καθώς και βελτιστοποιημένη πρόσβαση σε πολλές ειδικές διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως εφαρμογές τρίτων, διευρυμένες υπηρεσίες πλοήγησης & στάθμευσης και πρόσθετες δυνατότητες εξατομίκευσης, για παράδειγμα μέσω περισσότερων My Modes. Έτσι, το BMW Operating System 9 δημιουργεί επίσης τις προϋποθέσεις για υψηλή εξατομίκευση του συστήματος με πρόσθετες ψηφιακές υπηρεσίες, οι οποίες είναι διαθέσιμες με το νέο BMW Digital Premium.

Η κυρτή οθόνη BMW είναι η καρδιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου. Αποτελείται από μια οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών και μια οθόνη ελέγχου με διαγώνιο 10,7 ιντσών, οι οποίες βρίσκονται κάτω από μια ενιαία γυάλινη επιφάνεια κυρτή προς τον οδηγό. Η τελευταία γενιά του BMW iDrive διαθέτει μια επανασχεδιασμένη οθόνη εκκίνησης με “QuickSelect”. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα έχει βελτιωμένη δομή μενού, που παραπέμπει σε ηλεκτρονικές συσκευές ευρείας κατανάλωσης. Το “QuickSelect” επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται μετάβαση σε υπομενού.

Οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το BMW Group ανοίγει νέους ορίζοντες προσφέροντας την περίφημη «οδηγική απόλαυση» για την οποία φημίζονται τα μοντέλα του – σε έκδοση μηδενικών ρύπων – σε ένα ευρύτερο target group και ενισχύει έτσι την ώθηση προς την ηλεκτροκίνηση. Η νέα BMW iX1 eDrive20 θα είναι διαθέσιμη από την έναρξη της παραγωγής της το Νοέμβριο του 2023 με προτεινόμενη τιμή λιανικής 47.400 ευρώ (με ΦΠΑ) στην Ελλάδα. Όπως και η BMW iX1 xDrive30 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας WLTP: 18,1 – 16,8 kWh/100 χλμ.) θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg.