joomla templates Energy Invest

"Επενδύουμε στην Ενέργεια και στο Περιβάλλον"

Sat05272017

Back ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ειδησεις - Εταιρειες Ειδήσεις για Αυτοκίνητο

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Προς κατάργηση βενζινοκίνητα και ντίζελ στη Νορβηγία

  • PDF

Η Νορβηγία φαίνεται να παίρνει στα σοβαρά τους κλιματικούς στόχους. Η πλειοψηφία των βουλευτών της χώρας προτίθεται να εγκρίνει την απαγόρευση οχημάτων ντίζελ και βενζίνης από το 2025.

Η Νορβηγία φαίνεται διατεθειμένη να λάβει δραστικότατα μέτρα κατά της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με τις προθέσεις της κυβέρνησης, από το 2025 πρόκειται να μην δίνονται πλέον άδειες κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης. Στόχος του μέτρου είναι να μειωθούν οι βλαβερές εκπομπές.

Αυτός ο στόχος αποτελεί κεντρικό σημείο του Εθνικού Σχεδίου Μεταφορών, το οποίο συζητείται ευρύτατα αυτό το διάστημα στη Νορβηγία. Ο τομέας των μεταφορών προκαλεί το ένα τρίτο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο χώρα. Στη Νορβηγία εξετάζονται όμως και άλλα μέτρα: Μετά το 2030 όλα τα πλοία νέας κατασκευής να μην προκαλούν βλαβερές εκπομπές. Επίσης σχεδιάζεται ευρύτερη χρήση βιοκαυσίμων στις αερομεταφορές και στα οχήματα μεταφοράς βαρέων φορτίων.

Εκτός γερμανικών πόλεων τα ντιζελοκίνητα;

  • PDF

Τα αυξημένα επίπεδα ρύπων σε πολλές γερμανικές πόλεις κάνουν τους αρμόδιους να εξετάζουν ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας για ιδιαίτερα ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Σε πολλές μεγάλες πόλεις της Γερμανίας δεν αποκλείεται να επιβληθούν σύντομα ζώνες απαγόρευσης της κυκλοφορίας για τα πιο ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Πόλεις όπως το Βερολίνο, το Μόναχο, η Βρέμη και η Στουτγκάρδη εξετάζουν την υιοθέτηση της λεγόμενη μπλε περιβαλλοντικής πλακέτας, την οποία θα φέρουν αυτοκίνητα ντίζελ με ιδιαίτερα υψηλές εκπομπές των άκρως βλαβερών οξειδίων του αζώτου (NOx), τα οποία δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων, όπου τα επιτρεπόμενα όρια εκπομπών παραβιάζονται κατ' εξακολούθηση.

Τα ντιζελοκίνητα ρυπαίνουν περισσότερο όταν η θερμοκρασία πέφτει κάτω από τους 18 βαθμούς

  • PDF

Ιδίως τα αυτοκίνητα με κινητήρα Euro 5.

Η ρύπανση από τα αυτοκίνητα ντίζελ είναι μεγαλύτερη, όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος πέφτει κάτω από τους 18 βαθμούς Κελσίου, σύμφωνα με νέες μετρήσεις της βρετανικής εταιρείας αναλύσεων Emissions Analytics.

Η έκθεση της εταιρείας, σύμφωνα με το BBC, δείχνει ότι όσο πέφτει το θερμόμετρο, αυξάνονται οι εκπομπές ρυπογόνων εκπομπών σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στους κινητήρες ντίζελ της προτελευταίας γενιάς Euro 5.

Η ΑΒΒ τροφοδοτεί μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στο Λουξεμβούργο

  • PDF

Οι ταχυφορτιστές της ΑΒΒ φορτίζουν τα υβριδικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία Volvo μέσα σε λίγα λεπτά στο τερματικό σταθμό τους, καθώς η πόλη του Λουξεμβούργου αυξάνει τις επενδύσεις στην αυτοκίνηση που είναι φιλική προς το περιβάλλον

Η ΑΒΒ ανέλαβε νέα παραγγελία για προμήθεια ταχυφορτιστών σε πέντε νέα υβριδικά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία Volvo για την πόλη του Λουξεμβούργου. Άλλη μια παραγγελία σε συνεργασία με τα λεωφορεία Volvo είχε τοποθετηθεί το προηγούμενο έτος. Όλοι οι σταθμοί και τα λεωφορεία θα παραδοθούν στο τέλος του 2016, με έναν από τους ταχυφορτιστές να τοποθετείται στον κεντρικό σταθμό της πόλης.

Νέο σκάνδαλο εκπομπών κινητήρων ντίζελ

  • PDF

Δοκιμές στα 37 δημοφιλέστερα μοντέλα ντίζελ στη χώρα, πραγματοποίησαν οι αρχές στη Βρετανία, και όλα βρέθηκαν να εκπέμπουν σαφώς περισσότερα επιβλαβή αέρια υπό πραγματικές συνθήκες, συγκριτικά με τις επίσημες δοκιμές, όπου περνούσαν τα όρια ασφαλείας.

Αντίθετα με το σκάνδαλο Volkswagen, σε κανένα από τα αυτοκίνητα δε βρέθηκε μηχανισμός που να «εξαπατά» τις μετρήσεις των εκπομπών, καθώς το πρότυπο της βιομηχανίας είναι οι δοκιμές σε εργαστήριο και όχι σε συνθήκες δρόμου.

Η Siemens και η Valeo ενώνουν τις δυνάμεις τους

  • PDF

Η Siemens και η Valeo ενώνουν τις δυνάμεις τους με σκοπό να ηγηθούν παγκοσμίως στον κλάδο των κινητήριων συστημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

•    Δημιουργούν μια κοινοπραξία 50:50 για την κατασκευή κινητήριων συστημάτων υψηλής τάσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
•    Ισχυροί συνέταιροι με συμπληρωματικά πεδία δράσης και portfolio
•    Η νέα κοινοπραξία γίνεται ισχυρός παίκτης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης
•    Εστίαση στην παροχή καινοτόμων και οικονομικά προσιτών εξαρτημάτων υψηλής τάσεως και συστημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις παγκόσμιες μαζικές αγορές

Πόσο «καίνε» πραγματικά τα αυτοκίνητα;

  • PDF

Τα καινούρια αυτοκίνητα γίνονται ολοένα πιο οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται οι κατασκευαστές. Ένας ισχυρισμός που φαίνεται να απέχει από την πραγματικότητα - τουλάχιστον στην ΕΕ.

Η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση DUH επιρρίπτει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι εξαπατούν το κοινό σε ό,τι αφορά τις αναγραφόμενες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα. Πού εδράζεται η κατηγορία; Η DUH έβαλε στο «μικροσκόπιό» της μοντέλα αυτοκίνητων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις πέρσι στη Γερμανία, συγκρίνοντας τις αναγραφόμενες τιμές στα διαφημιστικά φυλλάδια των αυτοκινητοβιομηχανιών με τις πραγματικές μετρήσεις κατανάλωσης από τους ιδιοκτήτες των ίδιων οχημάτων.

Το πόρισμα της έρευνας ήταν ότι η πραγματική κατανάλωση καυσίμου 182 καινούριων αυτοκινήτων ήταν το 2015 κατά μέσο όρο 42% υψηλότερη σε σχέση με τις αναγραφόμενες τιμές των κατασκευαστών. Αισθητά υψηλότερες ήταν και οι πραγματικές τιμές των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αντίστοιχες αποκλίσεις από την πραγματικότητα διαπίστωσε σε έρευνές του και το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρής Μετακίνησης (ICCT), το οποίο συνέβαλε και στην αποκάλυψη των παραποιήσεων στις τιμές καυσαερίων σε ντιζελοκινητήρες, με κραυγαλέο παράδειγμα το σκάνδαλο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen.

Το ICCT εξέτασε σε έρευνά του πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα, διαπιστώνοντας ότι η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα καινούριων οχημάτων στην ΕΕ ήταν κατά περίπου 40% υψηλότερη συγκριτικά με τις τιμές που ανέγραφαν οι κατασκευαστές. Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο, σύμφωνα με το ICCT, είναι το γεγονός ότι το χάσμα μεταξύ πραγματικής και αναγραφόμενης τιμής έχει μεγαλώσει τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικό είναι ότι τα νέα οχήματα κατανάλωναν το 2001 στο δρόμο κατά μέσο όρο 8% περισσότερο καύσιμο σε σχέση με ό,τι δήλωναν οι κατασκευάστριες εταιρείες.

Αυστηρότεροι έλεγχοι στις ΗΠΑ

Ωστόσο, αυτή η απόκλιση μεταξύ αναγραφόμενων και πραγματικών τιμών δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Αυτό δείχνει τουλάχιστον το παράδειγμα των ΗΠΑ. Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η DUH, η κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες κίνησης στο δρόμο απέχει κατά μέσο όρο μόλις 3% από τις τιμές στα φυλλάδια των κατασκευαστών. Αυτό οφείλεται στην ύπαρξη σχετικών νόμων αλλά και στη διενέργεια ελέγχων.

Η αμερικανική οργάνωση προστασίας καταναλωτών Consumer Watchdog προέβη το 2012 σε ομαδική προσφυγή κατά των νοτιοκορεατικών αυτοκινητοβιομηχανιών Hyundai και Kia, κατόπιν διαπίστωσης ότι τα οχήματά τους κατανάλωναν πολύ περισσότερο καύσιμο από αυτό που αναγραφόταν στα φυλλάδια. Η αμερικανική οργάνωση δικαιώθηκε κατορθώνοντας να αποσπάσει χρηματική αποζημίωση εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων για 900.000 κατόχους αυτοκινήτων, ανάγκασε τους κατασκευαστές να διορθώσουν τις αναγραφόμενες τιμές κατανάλωσης και συνέβαλε στην καθιέρωση ανεξάρτητου ελέγχου από πλευράς των αρμόδιων αμερικανικών αρχών προκειμένου να διασταυρώνεται η ορθότητα των αναγραφόμενων στοιχείων στα φυλλάδια των αυτοκινητοβιομηχανιών. Σύμφωνα με την DUH, σε αντίστοιχες διορθώσεις χρειάστηκε να προβούν, υπό την πίεση των αμερικανικών αρχών, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Ford και Daimler.

Σε κάθε περίπτωση οι όροι σχετικής διαφάνειας που φαίνεται να ισχύουν στις ΗΠΑ δεν φαίνεται να ισχύουν και για την Ευρώπη. Ενδεικτικό είναι ότι ο Σύνδεσμος Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) δεν θεωρεί σκόπιμο να ενημερώνει τους πελάτες και τις αρμόδιες υπηρεσίες για το υφιστάμενο χάσμα μεταξύ των πραγματικών και των αναγραφόμενων τιμών κατανάλωσης καυσίμου.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της περιβαλλοντικής οργάνωσης DUH Γιούργκεν Ρες ζητεί μεταξύ άλλων τη σύσταση μιας ανεξάρτητης αρχής εποπτείας και ελέγχου κατά το πρότυπο της αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας EPA, η οποία να ελέγχει τις προδιαγραφές των αυτοκινητοβιομηχανιών και εν συνεχεία να δίνει τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών στη δημοσιότητα.

Toyota: «Στοπ» στην παραγωγή βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2050

  • PDF

Η Toyota έχει στόχο μέσα στα επόμενα 35 χρόνια να έχει ολοκληρώσει τη σταδιακή κατάργηση των παραδοσιακών οχημάτων που κινούνται με βενζίνη από τη γραμμή προϊόντων της.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο παρουσίασε ένα γενικό σχέδιο σύμφωνα με το οποίο η Toyota θα παράγει αποκλειστικά οχήματα εναλλακτικών καυσίμων έως το 2050.

Το ενδεχόμενο αυστηρότερων ορίων ρύπων των αυτοκινήτων εξετάζει η Γερμανία

  • PDF

«Οι εταιρείες πρέπει να μάθουν ότι μακροπρόθεσμα δεν μπορούν να αγνοούν την προστασία του περιβάλλοντος», όπως τόνισε η γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς.

Η γερμανίδα υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς ζήτησε να επιβληθούν πιο αυστηροί κανόνες και να γίνονται πιο ενδελεχή τεστ για τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε στη Volkswagen, αναφέρει σε αποκλειστικότητα η γερμανική εφημερίδα Suddeutsche Zeitung.

 

ΗΛΙΑΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

J

ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

JA Teline IV

ΥΔΑΤΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ

JA Teline IV

ΓΕΩΘΕΡΜΙΑ

JA Teline IV

ΒΙΟΜΑΖΑ

Avatar